Dawesome MYTH

22 november komt een gratis versie uit, ahum.... een gestripte versie van MYTH, met de naam ZYKLOP....
via discord al eerder te krijgen, als een "beta", want ZYKLOP is al zeer stabiel.

ZYKLOP presets zijn te laden in MYTH.... overigens....

hier is de aankondiging in VI Control, 2 'reakties';

de pagina voor ZYKLOP:

Jammer. Weet iemand een manier om hem wat lichter te maken kwa cpu?

is er een globale CAP voor het aantal voices/polyphony. ik heb b.v. een eens redelijk krachtige laptop, die nu, flink wat achterloopt, met een CAP van 8, werkt ie altijd.
je kunt ook per preset de CAP instellen, zie manual, en het is ook duidelik te zien in de UI...

release time, is ook een CPU vreter...

MYTH is zeker CPU intensief, maar dat is ook zeer afhankelik van de gebruikte modules, etc...
ik haal zelf 24 voices, heel soms.... met zware presets...

maar zet de polyphony lager (lager is niet altijd slechter), verkort de release time. dat zijn de beste oplossingen.

de ECO stand is vrijwel altijd voldoende, sommige modules gebruiken oversampling uit zichzelf, er is er 1 met 4x oversampling, de ladder filter? daar wordt nog naar gekeken of dat nog optimaler kan.

het probleem is ook dat hoe de techniek vordert, en al programmeer je toch efficient, en reageer je op beta testers, er zit een grens aan wat je kunt doen, zonder het hele instrument naar beneden te halen...

het valt mij nooit zo op dat de sound dof is, kan aan mij liggen, hoe ik presets maak.... eerder neig ik juist naar het scherpere, dat ligt ook aan de samples die ik gebruik en de instellingen; MODs, modules etc.

erg dof noem je het zelfs.... oren kunnen verschillen.... nou ja....

Ah cool ga dar CAP eens proberen.

Dat doffe zit hem denk ik in het re-synthese FFT gedeelte.
Maar Myth klinkt tof verder.
Anders had ik hem niet gekocht.

Dat doffe zit hem denk ik in het re-synthese FFT gedeelte.

ik bedoelde het niet als een diskussiepunt, juist opvallend hoe je het geluid van een synth anders kunt ervaren... even voor de duidelikheid....

ik weet overigens niet of Resynthesis V2 FFT is, al is dat wel mijn vermoeden, niemand heeft het ooit gevraagd.... ik ook niet, dus...

de classic Resynthesis, is geen FFT, of speelt wellicht een rol, maar werkt geheel anders. uiteindelik is het een soort van 'mythische' combi. goed dat is me wel eens goed uitgelegd, maar mijn kop! ha! (dit staat wél enigszins uitgelegd in de manual, de classic Resynthesis.)

MYTH is een heerlikke synth, en leuk; je kunt de laatst gespeelde noten, met drag & drop in een IRIS gooien... resynthesis op resynthesis...

genoeg!

Back