[HardTechno] False Consensus

Ik kreeg er spontaan flashbacks van ;-) Ik vind de momenten met de hhats niet heel goed werken, als de ride erin komt zit er meer schwung in de track. Misschien proberen er wat meer feel erin te brengen door de hhats te gaten of te compressen, of gewoon iets meer spelen met de velocity? Maar de sound design is wel heel erg sterk. Mag ik vragen welke instrumenten je hiervoor gebruikt hebt? Klinkt in-the-box, maar ik kan me vergissen.

De hihats mogen inderdaad iets minder statische. Vooral de (ik denk) closed ones. Kick beukt er lekker op los! Synth geluid geeft me een beetje jaren 90 hardcore idee. Past op zich wel, maar voor een track van 5.49 zou er wel iets meer afwisseling in mogen (en/of meer geluiden).

Not my cup of tea maar klinkt toch aangenaam.
Alleen die hihat tussen de kicks stoort mij.
te schel? is het mid eruit gefiltert?

De eerste. Maar je moet eens goed luisteren naar hoe ze combineren met de rumble onder je kick. Naar mijn gevoel werken ze elkaar tegen.

Voor wat het waard is: ik had totaal geen last van bovenstaande zaken. Lekkere banger man, bammm.

Geen idee wat er mis zou zijn aan de hihats, behalve de sample-keuze.

Mixage en timing klinken aan mijn kant prima, maar stap gerust af van die cliché 909-hats, zou ik zeggen.

De eerste. Maar je moet eens goed luisteren naar hoe ze combineren met de rumble onder je kick. Naar mijn gevoel werken ze elkaar tegen.
Ik denk dat ik het gevonden heb. Als je je erg gaat focusen op die closed hi-hat in de eerste versie, neemt ie de aandacht van de rumble compleet weg.

De decay wat ingekort in de nieuwe versie. Dan leidt ie mijns inziens minder af van de rumble, maar geef vooral aan wat jij ervan vindt :)

Yes, indeed veel beter. Misschien ook nog eens proberen om de hhats te sidechainen en ze te shapen door ofwel de rumble, ofwel de kick. Dat zou net iets wat meer dynamiek in de hhats kunnen brengen.

Yes, indeed veel beter. Misschien ook nog eens proberen om de hhats te sidechainen en ze te shapen door ofwel de rumble, ofwel de kick. Dat zou net iets wat meer dynamiek in de hhats kunnen brengen.
Alle percussie gaat naar een percussiebus en de kick gaat er als sidechain heen. Standaard kost :)
Zal morgen nog eens kijken naar de intensiviteit van die sidechain.
Thanks in ieder geval voor je feedback en je tijd! Heeft de track goed gedaan :okdan:

Wat ik altijd doe bij elke song die ik maak (maar nog nooit iemand verteld heb) ;)
Ik haal alle drums en percussie door een key detect programma.
Ik gebruik Mixed In Key maar er zijn er andere apps die dit kunnen.
Dan zie je of de geluiden in de key van je song zijn gepitched.
Zo niet zoek ik uit welle noten bij je toonladder horen en pitch ik het omhoog of omlaag whatever het best klinkt.
Als pitchen niet mooi klinkt gebruik ik een frequency shifter.
Als je song in mineur is en de drums/perc in majeur of andersom zoek ik een andere sound maar dit hoeft meestal alleen met loops.
Kan een wereld van verschil maken!

Laatst gewijzigd:
Back