Vraag over de EG van de DFAM

PWM

User
Ik begrijp dat de EG voor de VCA in amplitude word bepaald door de onderste rij (velocity) van de sequencer. Heeft deze ook invloed (velocity sequencer) op de EG van de VCO’s en het filter?

Ik ben een DFAM aan het maken die meer aan mijn wensen voldoet. Uit de zee van youtube video’s werd dit mij niet meteen duidelijk, van daar.

Uit de zee van youtube video’s werd dit mij niet meteen duidelijk, van daar.

En had je de handleiding al gecheckt?

op pagina 7 staat het signaalpad.. en ik denk dat je dit zoekt:

Scherm­afbeelding 2023-11-02 om 18.08.05.png

Alle seq-velocity-signalen lijken naar "de" EG te gaan.

Maar misschien doel je op iets anders?

Nou, dit is wel het euvel, ik snap alleen niet hoe het bereikt wordt.

je kan denken decay signaal door een VCA die je aanstuurt met de velocity sequencer maar ik hoor in de demo’s nooit een lange decay afkappen omdat de volgende stap op 0 staat. Hoop dat het een beetje een duidelijke uitleg is.

EDIT: je kan het velocity cv signaal door een falling VC slew limiter gooien die ook aangestuurd word door de decay pot, maar dat moet toch ook anders kunnen denk ik dan.

je kan denken decay signaal door een VCA die je aanstuurt met de velocity sequencer maar ik hoor in de demo’s nooit een lange decay afkappen omdat de volgende stap op 0 staat. Hoop dat het een beetje een duidelijke uitleg is.

Yes, helder!

Misschien is er een eigenaar hier op SF die het kan laten horen, of bevestigen dat het niet kan?

bij de dfam is de decay idd niet gelinkt aan de velocity sequencer, tenzij je natuurlijk een kabeltje steekt van velocity naar vca decay op de patchbay.
wat je daar aangeeft met die falling slew limiter zou moeten werken, denk ik. of twee eg's in serie? 1 aangestuurd door velocity cv voor de attack, met heel lange decay, dan de tweede voor de decay, getriggered door de trigger sequence maar zonder cv van de velocity?

de semimodulaire moogs hebben wel van die aardigheidjes met de eg's, de subharmonicon ook:

NOTE: The Subharmonicon VCF EG is unique in that, while in the Attack phase, the VCF EG will not restart even when a new trigger or gate is received. Only once the Attack
phase has been completed can a new trigger or gate be received to restart the VCF EG.

Back