Fusion Drumming: Dianne Red Brand - Analytic Report [Full Album]

SynTheSister

Gereactiveerd actief

Aan dit volledige album heb ik een maand of 4 a 5 gewerkt. Het is een concept album: jazz-rock of Fusion maken volledig met een computer. Ik heb geen ruimte, geld enzo voor een echt drumstel. Dan maar zo: drummachines. Veel samples (kicks, snares, toms, cymbals zijn afkomstig van Billy Cobham. Dit heb ik altijd al een keer willen doen en volgens mij is dit mijn beste album tot nu toe.

Hey Dianne, ik heb het hele album geluisterd en het klonk heel erg goed. Je hebt precies je eigen stijl 100% weten te vinden. Leuke variaties, coole melodiën, effecten. Mooi geluid, goed gemixed en gemasterd.

Proficiat!

Gloomy

In de toekomst ga ik zeker verder met deze stijl. Er blijkt zelfs een ik multimedia Billy Cobham Sample Tank 3 te bestaan. Kost nog maar iets van 37 euro. Geen idee of ik Sample Tank aan de praat krijg in iOS. Deze bedoel ik en ik plak de video erbij om niet te vergeten dat ik die nog moet kopen:

Bedankt Jan! Inmiddels heb ik het uitgezocht en Sampletank heb je ook voor iOS. Daarbinnen kun je dan het Billy Cobham pakket kopen. Dat ga ik zeker nog doen vandaag. Niks voor jou? Heb je altijd de beste drummer en de vetste beats tot je beschikking. Nog eens wat anders als die eeuwige Boem Boem.

Hey Dianne, ik heb verschillende plugins in Kontakt waar je de beste beats kunt maken. Ik heb daar helaas geen gebruik van gemaakt, ga ik zeker eens doen. Ook EZDrummer heb ik tot mijn beschikking, raar want ik ben die aan't gebruiken voor een nieuw project van me :)

Thnx voor de tip :)

Back