Veel te vrolijk disco remixje...

Origineel geplaatst door analogicbear
Schrijf zelf eens een tekst en zoek een of/meerdere zangeressen om die de track in te laten zingen

En dan kom je bij het onvermijdelijke S woord (sfeer).
Probeer die sfeer, die je krijgt wanneer je samples gebruikt, maar eens in je nummers te krijgen met een stel "kaaszangeressen" (ok ik generaliseer, no offence verder NL zangeressen)
Ik heb ook een sample-cd van Clyde Stubblefield.
Waarom klinkt het nou niet zoals die oude breaks ? D**n...
8o)

Het jatte van samples vind ik niet erg, luister eens naar de freestylers- push it met een paar gejatte samples van o.a. Prince, Zapp, etc. etc. zetten ze toch een eigen nummer neer.

Ik vind wat een ieder doet met remixen van 80's nummers moet hij zelf weten. maar het magische wat die gasten in de jaren 80 deden o.a. Nick Martinelli, Jimmy Jam & Terry Lewis etc. etc. daar is volgens mij niemand meer tot instaat.

Maar begrijpt het goed dit is mijn mening!!! Ik heb een pleuris hekel als funk/Disco lover dat men van die mooie nummers uit de 80's in een slecht mix cq. Nummer verwerken.

Wat betreft zangeressen als je goed zoekt zijn er best Nederlandse zwarte zangeressen te vinden.

Love
& Peace*D

of je maakt er een live act van...bumastemra draag je keurig af, en je verdient je centen met de show.. :engel:

:) Lekkere track......voetjes gaan hier van de vloer! Ik heb bijna mijn hele vinyl collectie weg gedaan, maar de Mary Jane Girls heb ik gehouden. Vind de groove heel lekker, sommige geluiden mn de blazers klinken wat goedkoop, maar voor de rest prima!

Mbt dat bass geluid, ik weet niet of je Spectrasonics Trilogy hebt, maar daar zitten hele lekkere Electric Bass Guitars in. En die passen weer perfect bij deze track!

bedankt!!! :D er zullen altijd mensen vinden die het ruk vinden, voor diegene: pech gehad!!! you can't please them all...

die blazers is altijd een probleem, maar daar ga ik nog wat tijd in gooien, wat de bass betreft, ik zal eens in mijn plugsound kijken naar wat leuks... ben ik vergeten te doen... ben echter al weer met wat anders bezig, en nee das geen remix... ;)

en hans, bedankt voor de tip! lol.... ;)

Man dit swingt weer zooo de pan uit! Hoe doe je dat toch steeds? :halleluja
Kende het orginele nummer overigens maar vaag, dus kan geen vergelijkingen maken. Vette geluiden, mooi vol stereobeeld, de bassline vind ik niet eens zo slecht. Alleen vind ik het nummer een beetje abrubt eindigen, misschien was het mooier/beter geweest als je met vocals eindigde ipv met blaasinstrumenten.
Of ligt er (hopelijk) nog een extended version in het verschiet?

Verder geen opmerkingen, toptrack!! :biertje:

Origineel geplaatst door d.j.conflict
bedankt!!! :D er zullen altijd mensen vinden die het ruk vinden, voor diegene: pech gehad!!! you can't please them all...

die blazers is altijd een probleem, maar daar ga ik nog wat tijd in gooien, wat de bass betreft, ik zal eens in mijn plugsound kijken naar wat leuks... ben ik vergeten te doen... ben echter al weer met wat anders bezig, en nee das geen remix... ;)

en hans, bedankt voor de tip! lol.... ;)

Probeer anders wat samples ipv. synth's? Dat klintk tenminste een stuk realistischer.

Het is leuk gedaan maar het klinkt wel een beetje overstuurd allemaal.
En ik mis wat power wat nodig is met dit soort nummer.
Op 3.20 komt het wat beter uit de verf maar daarn azwakt het weer af.

Back