Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klinkt goed. Heb de eq op het laag en hoog een kleine boost. Fusion is sowieso top apparaat. Gebruik de eq niet los maar haal mijn tracks zodra ze klaar zijn door de fusion als laatste sausje voor de track. Heb een redelijke vaste afstelling voor de fusion.Wat is je indruk en plezier van de Violet eq?

Ik gebruik dynamisch eq altijd voor weghalen van bepaalde resonanties in het geluid. Dus in plaats van een vaste dip doe je het dynamisch zodat het enkel de vervelende resonantie weghaald. Kunt het soms ook gebruiken om bepaalde frequenties te accentueren. Dan boost je het.EQ gebruiken om ruimte te maken voor een instrument is een voor de hand liggende toepassing en de rol van eq in mix/master ook. Daar valt (te zien aan de vele artikelen en filmpjes op het web) heel veel over te vertellen, en ook hier al wat leuke comments op dat vlak.
Maar misschien kan iemand hier nog iets obscuurdere toepassingen bedenken met een wat meer sound design achtige reden?
Experimenteler.. spannender
Ik heb ook nog niet echt iemand over dynamische EQ gehoord. Gebruikt iemand dat? En wanneer gebruik je dat? met welke reden kies je specifiek voir dynamische eq zeg maar.
Ik neem aan dat side chainen een optie is... dat je een frequentie laat wegduiken om ruimte voor een ander instrument te maken (wat ik zelf vaak met compressie of multiband compressie doe).
Voegt dynamische eq hier nog wat aan toe, of is het meer een alternatieve manier van werlen met vergelijkbaar resultaat?
Ik check het volume na de plugin met utility in ableton en dan op het gehoor/meters van de clarity beetje stellen (niet perfect, maar in elk geval niet wild anders).Nee, gebruik eindelijk nooit de drive. Voornaamste reden is dat er geen gain functie after zit. Als ik een drive gebruik dan wil ik, zonder volume verschillen, horen wat het toevoegt. Want Some klinkt het mooi om de drive op te gooien, maar in werkelijkheid is het alleen volume wat je hoort. Misschien eens mee experimenteren met een volume ding plug-in er achter.
Over het, om eerlijk te zijn doe ik daar bijna nooit wat mee. Zowel boost als cut. Pomp er wat laag bij in de kick en sub, voor de rest gaat het laat er meestal van af. En andere geluiden krijgen dan weer een dot hoog. Hoe zit dat met jullie, boost/cut je een hopman het mis gedeelte en waarom?
Dit is precies hoe ik hem gebruik. Mid band op een hoge setting (meestal kom ik uit op 5,6K) en boosten, randje tophoog erbij, en ook de drive zéker gebruiken want dan klinkt deze EQ het mooist. Als je gain staging belangrijk vindt kun je er een utility van de DAW achteraan zetten, eventueel samen in een groepje zetten om goed A/B te kunnen vergelijken zonder volume verschil. Maar meestal laat ik dat achterwege, als hij luider mooier klinkt dan is het doel behaald, want ik gebruk dit echt als een "mooi maak" plugin.Ik zat er zelf even mee te spelen en vond eigenlijk ook de mids wel leuk om mee te spelen voor sound design purposes. Beetje gain boosten en wat drive er op en dan de band wisselen om de fijnst klinkende te selecteren en dan gain en drive beetje finetunen. Best leuke resultaten mee verkregen op een piano en een paar synth sounds.