Attenuator pro naar line level

mcdjan007

lid zonder grenzen
ik wil een Tascam handheld recorder gebruiken om te masterout van mn mixer op te nemen. Moet dus van balanced jack uit naar minijack en van pro naar line level. Op 0db van de mixer clipt de input van de tascam al met 2 mono jacks naar stereo mini aangesloten. Heb zo’n 20db reductie nodig om de headroom vd mixer voldoende te gebruiken. Kan ik hier een voltage devider met weerstanden voor maken of is een D.I. Box hier de standaard oplossing voor? Iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen?

Pro level signaal bestaat niet, wel microfoon- vs line-signaal. Als ik het zo lees, denkt je Tascam dat je een microfoon aansluit, misschien heeft die een schakelaar om van mic naar line te gaan, zodat het een stuk zachter binnenkomt.

Pro level signaal bestaat niet, wel microfoon- vs line-signaal. Als ik het zo lees, denkt je Tascam dat je een microfoon aansluit, misschien heeft die een schakelaar om van mic naar line te gaan, zodat het een stuk zachter binnenkomt.
IN het boek Patch and Tweak wordt wel pro level beschreven (bldz 80) +/- 1,78V (+4 dBu) . 1 van de 9 audio levels.
KIm en Chris zijn abuis?

IN het boek Patch and Tweak wordt wel pro level beschreven (bldz 80) +/- 1,78V (+4 dBu) . 1 van de 9 audio levels.
KIm en Chris zijn abuis?
Ik ken ze niet allemaal, ben er overigens wel benieuwd naar.

Zover ik weet heb je bij line level twee soorten. de -10dB en de +4dB.
Waarbij de -10dB als de "consumer" line level wordt beschouwd. Dus laptops, cd-spelers, mp3-spelers,...
De +4dB is inderdaad zoals je noemt de " Pro" line level, bedoeld voor high-end spul, maar wordt ook weer niet overal wordt toegepast.

Dan heb je nog mic level (ik dacht -50dB of 100mV), speaker level en instrument level. Daar ken ik de dB's niet precies van als die uberhaubt zijn vastgelegd.

ik wil een Tascam handheld recorder gebruiken om te masterout van mn mixer op te nemen. Moet dus van balanced jack uit naar minijack en van pro naar line level. Op 0db van de mixer clipt de input van de tascam al met 2 mono jacks naar stereo mini aangesloten. Heb zo’n 20db reductie nodig om de headroom vd mixer voldoende te gebruiken. Kan ik hier een voltage devider met weerstanden voor maken of is een D.I. Box hier de standaard oplossing voor? Iemand die hier iets zinnigs op kan zeggen?
Over welke Tascam gaat het. Wat zegt de manual over de input, meestal staat er wel een dB waarde vermeld over het ingangssignaal.

Een DR-05.

-20dbV nominaal, max -4dbV. 25Kohm impedantie.

Laatst gewijzigd:
Let op dat een lijn signaal in een Line-in gaat.

mic-in/ext-in is voor het aansluiten van externe microfoontjes bijvoorbeeld een dasspeld microfoon. Je kan eventueel in de instellingen:

I/O settings
Level > manual.
Nu kan je het opnamelevel aanpassen op de recorder. Druk eerst op record en pas dan volume aan met de |<< en >>| -knopjes.

Back