Gibson Maestro Rhythm King

demian

Ojee
Ik heb pas via Ebay een Rhythm King weten te scoren.
Een drummachine die oa door Sly & the Family Stone werd gebruikt (mijn favo funkband).

Heb zojuist middels een 220/110v transformator de Rhythm King aan het swingen geholpen.

Luister en huiver :)

(er zit wel een beetje space echo hier en daar over, ik kon het niet laten... maar god.. wat swingt die bak!)

Attachments

• rhythmking1a.jpg
    rhythmking1a.jpg
    58,9 KB · Bekeken: 123
Last edited by a moderator:
Je kan de Rhythm King op zijn rug leggen, er zitten dopjes op de achterkant zodat ie stevig ligt.

Dan kan je op de zwarte knopjes heel soepel zelf drummen, eventueel in combie met een preset die loopt.

En die muis die je rechts ziet liggen, is een heel mooi vormgegeven start/stop pedaaltje van metaal gemaakt. :halleluja

Attachments

• rhythmking2a.jpg
    rhythmking2a.jpg
    76,1 KB · Bekeken: 115
Ik ben even synthloos voor het moment.. gaat nog wel verandering in komen, maar pas later weer.. :)

Wat grappig, Bob Marley heeft een paar nummers gemaakt met volgens mij deze machine. Ik noem bv "Johnny Was" van de LP "Rastaman Vibration" (1976)

Loik!

R

Ben er ook nog achter dat een knop die 'balance' schijnt te heten een soort van eq is.
helemaal naar links is veel bas weinig hoog, en naar rechts... ligt voor de hand natuurlijk. :)

De knoppen kraken wel een beetje als ik er aan draai, kan ik daar nog wat aan doen ?

Origineel geplaatst door demian
De knoppen kraken wel een beetje als ik er aan draai, kan ik daar nog wat aan doen ?

Lekker kazige bak zeg. :P Bedankt voor je demo! :okdan:

Als het meezit, zijn de knoppen helemaal uit elkaar te halen en dan schoon te maken. En anders kun je ze vervangen door nieuwe.

effe nog een vraagje, is dit bakkie op een of andere manier te syncen met bijvoorbeeld die rhythm ace die er onder staat?
Of eventueel met een analoge claptrap die binnekort deze kant op komt?

Het lijkt me dat er een soort van pulse-generator in zit die het tempo aangeeft, als dit systeem voor alle analoge machines het zelfde is kan ik me voorstellen dat de boel te syncen is of kan dit toch niet?

Origineel geplaatst door demian
Het lijkt me dat er een soort van pulse-generator in zit die het tempo aangeeft, als dit systeem voor alle analoge machines het zelfde is kan ik me voorstellen dat de boel te syncen is of kan dit toch niet?

Ja, in principe is het wel mogelijk, maar dan moet er wel redelijk wat gesleuteld worden aan zowel de King als de Ace.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ja, in principe is het wel mogelijk, maar dan moet er wel redelijk wat gesleuteld worden aan zowel de King als de Ace.

Okay, thanks!

Ik denk dat ik ze maar origineel laat toch maar. :)

Back