sadà\exposadà - (Face (Prophecies))

je 1e track met de dreamtonics bundle :okdan: . tof gedaan dit! het begint heel rustig en met wat stiltes en vanaf 2:00 komen ook wat meer lage tonen erin, het heeft een unieke sfeer omdat het contrast tussen de heldere stem en de duistere achtergrond geluiden heel hoog is. Ik hoop meer van jou te horen icm met de dreamtonics synths!

Klinkt helemaal Björk zonder haar stem.

je 1e track met de dreamtonics bundle :okdan: .

yep!

de stem is gemaakt met Dreamtonics Synthesizer V Studio Pro, met Natalie als zangeres, en dan als insert; Vocoflex, die timbre van de stem verandert, de sample komt van 'Vocal Artist Nr. 1', iemand die ik ken natuurlik, met volledig toestemming.

nog weinig of geen ekspressie.... er is veel mogelijk in Synth V, maar het werkt in deze track.

het begint heel rustig en met wat stiltes en vanaf 2:00 komen ook wat meer lage tonen erin, het heeft een unieke sfeer omdat het contrast tussen de heldere stem en de duistere achtergrond geluiden heel hoog is.

dat was ook de bedoeling, en de 'standaard-ekspressie', maakt er toch ook weer een eenheid van, stem + 'achtergrond geluiden'. zeer gestruktureerd gemaakt, wellicht erg in details...

dank!!!

er zal zeker met meer met Synth V komen, het is ook 'grappig' om zo de tekst te schrijven en te herschrijven wanneer nodig.....

Ik werd hier eerlijk gezegd heel rustig. Heel erg raar: ik krijg het gevoel van thuiskomen. Goed gedaan!

Gloomy/Jan

het is inderdaad een zeer rustig nummer, zeker voor mijn doen, ik snap dat wel, het gevoel van thuiskomen. dank!!!!

Heel kunstelijk, dit lijkt me super passen in zo'n kunstexpostitiehal, of in Doloris oid.

klopt! en Doloris daar ben ik nooit geweest, iemand die ik ken wél, schijnbaar is een soort overeenkomst met de geluiden gebruikt en Doloris.

maar uiteindelik is het doel, mijn eigen 'maze', of installatie (wat een rotterm, weet ff geen betere).

dank!!

Klinkt helemaal Björk zonder haar stem.

wow! dank! niet bewust aan gedacht, denk niet eens onbewust, maar je weet nooit. wel is het anders om met een vrouwenstem te schrijven.

de muziek, of muziek..., bestond al, maar is flink aangepast aan de vocals, toen nog niet alle vocals er stonden overigens. juist om ruimte te maken, de tensie, de spanning op te voeren.

dank!!!

Ik heb afgelopen week de nieuw verschenen remake van Silent Hill 2 zitten spelen.
Toen het origineel uitkwam vond ik dat de beste horror game ooit. Sterker nog... de beste horror experience ooit... ook kwa filmss, books andere art.

Nu met de remake vind ik dat opnieuw zo.
Silent Hill is 2 (remake) is een must play voor de horror fan.

Waarom type ik dat hier?

Omdat ik meer dan eens moest denken aan @vink tijdens het spelen! En tijdens het lusiteren naar jou werk moet ik ook vaak aan silent hill denken.

Niet alleen vanwege de hoorbare overeenkomsten hier en daar kwa sounddesign, maar ook de sfeer die het oproept.
Het is geen ordinaire horror... geen cheesy jumpscares maar meer een algeheel gevoel van onbehagen wat je af en toe bekruipt.

Net als jou muziek!

Silent hill heeft geen ordinaire jumpscares maar een kruipend gevoel van naderend onheil.
Geen zombies, maar volwassen menselijke onderwerpen... ziekte, misbruik, depressie, agressie, schuldgevoel... net als jou muziek een unieke ervaring die wellicht niet voor iedereen is.

Ik denk dat ik mede door mijn associatie met deze game extra waardering heb gecultiveerd voor wat jij doet, Vink.

Hoe ontoegankelijk je werk ook is, het doet wel wat...

ik heb recent ook zelf wat lopen klooien om te kijken of ik iets kan maken wat diezelfde dreiging ook uit kan stralen.... laat ik het zo zeggen... dat is nog even work in progress :)

Laatst gewijzigd:
Omdat ik meer dan eens moest denken aan @vink tijdens het spelen! En tijdens het lusiteren naar jou werk moet ik ook vaak aan silent hill denken.

Niet alleen vanwege de hoorbare overeenkomsten hier en daar kwa sounddesign, maar ook de sfeer die het oproept.
Het is geen ordinaire horror... geen cheesy jumpscares maar meer een algeheel gevoel van onbehagen wat je af en toe bekruipt.

Net als jou muziek!

Silent hill heeft geen ordinaire jumpscares maar een kruipend gevoel van naderend onheil.
Geen zombies, maar volwassen menselijke onderwerpen... ziekte, misbruik, depressie, agressie, schuldgevoel... net als jou muziek een unieke ervaring die wellicht niet voor iedereen is.

ik ken het spel Silent Hill niet, kan het ook niet spelen blijkbaar, heb een tijd geleden weer eens een PS4 pro gekocht. speel soms, maar niet fanatiek... dat terzijde

maar zoals je Silent hill omschrijft, ja!

Ik denk dat ik mede door mijn associatie met deze game extra waardering heb gecultiveerd voor wat jij doet, Vink.

Hoe ontoegankelijk je werk ook is, het doet wel wat...

bizonder! en dank je.... ik heb even de wikipedia pagina bekeken, en de composer, had een bizondere insteek blijkbaar. wellicht is de muziek ergens te luisteren, YT waarschijnlik..... (ja, daar al iets gevonden! de soundtrack!! speelt nu... o deze is van de film denk ik, maar ligt zo te horen dicht bij de game....)

sadà is overigens een bestaande japanse naam..................................

ik lees je bericht als een groot kompliment, ahum én hoe muziek kan werken, hoe het toegang kan geven.... tot........ en door ervaringen, game-ervaringen...., je toegang kan krijgen....... tot.......

ik heb recent ook zelf wat lopen klooien om te kijken of ik iets kan maken wat diezelfde dreiging ook uit kan stralen.... laat ik het zo zeggen... dat is nog even work in progress :)

ik ben zeer benieuwd!

nogmaals bedankt voor je bizondere bericht!

Hele mooie track. Lekker spannend. 👍👍👍

dank! dank! (wel erg laat, maar nooit té laat.....)

Alles klinkt zeer ruimtelijk en haarscherp. Het is moeilijk te plaatsen muziek, hoewel ergens in de verte ook herkenbaar.
@vink ik ben eigenlijk altijd wel benieuwd wat je eigen beleving is bij je muziek of wat je wilt overbrengen?

Echt mooi dit.
Ik word er ook relaxed van.
Kan het erg waarderen. uniek maar ook herkendbaar op een bepaalde manier

Alles klinkt zeer ruimtelijk en haarscherp. Het is moeilijk te plaatsen muziek, hoewel ergens in de verte ook herkenbaar.

treffend omschreven, en wellicht is de herkenbaarheid dichterbij, véel dichterbij.....

ik ben eigenlijk altijd wel benieuwd wat je eigen beleving is bij je muziek of wat je wilt overbrengen?

mijn eigen beleving; meer en meer kan ik me in details 'verliezen' en het geheel, vanzelfsprekend, het gaat me er vooral om dat ik er zelf naar zou willen luisteren, dat het mezelf meetrekt, meesleept.
ik ben mijn eigen eerste luisteraar (en soms laat ik wel mensen meeluisteren, tijdens het maken). dus ik moet mijzelf als norn nemen.

maak het alleen voor mijzelf? nee.

dan kom ik bij de 2e vraag, of het 2e gedeelte van de vraag. het doel is dat een het effekt of een rollercoaster van affekten/effekten heeft, op de luisteraar.

wat wil ik overbrengen? ik wil niets overbrengen, niet in de zin van dat letterlik iets van mij naar de ander breng, wat ik maak 'moet' een effekt op de ander hebben, dat is geen overbrenging, misschien een soort van transference/overdracht in psycho-analytische zin? ha! nee.

de ander aanstoten.... (de Aleph), het is een kracht, een 'aanval' én een soort van konflikt.....

wat kryptisch, helaas....

dank! dank!

Echt mooi dit.
Ik word er ook relaxed van.
Kan het erg waarderen. uniek maar ook herkendbaar op een bepaalde manier

en wederom: dank! dank! ja, soms werkt een nummer relaxed op de 1 en beklemmend op de ander.... dat mag ik wel... dat zo kan, toch blijft het 'dwingend' wat ik maak; het is niet relatief; het is zeker Absoluut.......

Bijzonder :okdan:
Ik vond het niet mooi relaxed, maar juist beklemmend

dank! ik schreef al dat het beklemmend voor andere kan zijn, dat sloeg op jouw opmerking. kan alleen herhalen wat ik hier boven zeg als reaktie op flyweight.

dank!

dank! iedereen voor het luisteren en de reakties!!

:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja 8D 8) :duivels: :beard: :halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja

Back