Pianomodule

Al Green

Nieuwkomer
Beste leden, bedankt voor acceptatie! Ik ben Alex en ik kom oorspronkelijk uit Servië. Ik ben hier 2006 gekomen en heb ik opleiding gedaan voor de meubelmaker/interieurbouwer en ik werk voor mijzelf sinds 2011. Toen ik jong was ging ik 6 jaar naar klassieke piano opleiding en daarna heb ik.vaak met bendjes gespeld en vrienden die op jazz academie zaten. Al die tijd daar heb ik op gave Rhodes el.piano gespeld en Korg B3. Toen ik hier kwam moest ik alle instrumenten verkopen wegens gebrek aan ruimte en om in de conditie te blijven heb ik begonnen met DAW en plug-ins te werken. Dat was slecht idee 🙄 omdat ik van oorsprong speler ben en geen producer..ik heb nu Korg Wavestate gekocht en ik vind het waanzinnig synt👌🏻 Enige mis ik nog steeds mijn Rhodes..ik zag laatst ergen een geschikte pianomodule die el.piano sound kan reproduceren. Dus ik vraag me af of andere leden hier een
Gem RP-X pianomodule te koop staan hebben.
Groetjes Alex

Hallo 🙂

Op marktplaats zie ik er meerdere te koop staan. Eentje voor 150 euro en eentje voor 300 euro. (Voor 300 euro zou ik misschien even verder kijken. V3 xxl bijvoorbeeld, of een Roland module. Er bestaan ook nog betere en duurdere modules van GSI en Dexibell.)

Succes!

Beste Pip, bedankt voor je reactie! Zijn die andere modules ook zo goed qua Rhodes geluid?
De modules die ik noemde zijn waarschijnlijk beter (want gemodelleerd of grotere samples), maar ken die Gem module niet zo goed.
Ligt allemaal aan budget, maar je kan ook een Roland Sonic Cell / SC-50 overwegen.

Denk er zijn zeker betere modules, maar ligt aan je smaak. Ik speel zelf nog graag op een Roland MKS 20 module, of een Rhodes MK 80, beide fantastische aanslag, klank. Analoog en Rauw... daar kan een nieuwe stage piano van Nord, Roland en Kawai niet tegen op.

Denk de vraag is hoe puur moet het zijn??

Zou een Roland JV1010 volstaan, eventueel met piano expansion er in?
of een Roland P330??

Denk er zijn zeker betere modules, maar ligt aan je smaak. Ik speel zelf nog graag op een Roland MKS 20 module, of een Rhodes MK 80, beide fantastische aanslag, klank. Analoog en Rauw... daar kan een nieuwe stage piano van Nord, Roland en Kawai niet tegen op.

of een Roland P330??

of een Roland P330??
Dank voor je reactie! Ik zoek wel zo puur mogelijk 😊 wel compact en niet de rek model

De modules die ik noemde zijn waarschijnlijk beter (want gemodelleerd of grotere samples), maar ken die Gem module niet zo goed.
Ligt allemaal aan budget, maar je kan ook een Roland Sonic Cell / SC-50 overwegen.
Ga ik kijken 👍🏻👌🏻

Back