Europi leeft niet meer, boot wel via usb maar niks mee te doen..

MstrFX

B T N!
Ola iemand ervaring met Raspberry Pi RP2 ?
Ik heb twee allen synthesis Europi modules maar 1 gaat niet meer aan. Athans hij boot wel op mac en zie de map maar ik kom niet verder (thonny) ziet hem ook niet.
Verder heb ik mn werkende Carbon copy clonded naar de niet werkende en dat mocht niet baten.

Als ik de module in mn power prik dan flashen de leds wel even.. kotom hulp is welkom :)
Screenshot 2024-10-02 at 15.00.35.png

ben ik de enige europi gebruiker hier/?
Ik heb geen Europi, maar wel (een beetje) ervaring met de Pico en Thonny. Als je Mac de module ziet, dan is de verbinding in elk geval goed. Vraag is dan: waarom ziet Thonny de Pico niet? Mogelijk is dat omdat het u2f-bestand corrupt is. Kan je dat opnieuw installeren?

Hi sorry voor late reactie, nou ik heb er twee en met zelfs de werkende clonen met Carbon copy cloner op de niet werkende lukte niet. Maar hebt klopt dat de niet werkende wel gezien wordt.

Ik zit ook met een `blinde Thonny` die ziet niks.
Maar bij jou ziet de PC de Pico ook niet, dacht ik. Dan is het mogelijk een probleem met de verbinding (kabeltje)

Maar bij jou ziet de PC de Pico ook niet, dacht ik. Dan is het mogelijk een probleem met de verbinding (kabeltje)
Nee want ik kan gewoon uf2 data schrijven en lezen. Eerder had ik wel de eigenaardigheid dat `ie het op USB3 wel deed en op USB2 niet. Maar ik ben er zo lang mee bezig geweest dat het bijna een ongezonde opsessie werd. En dan deed `ie het ook weer op de USB2 en ook op de USB3 allebij.
Ik heb alles bij elkaar vijftien keer feiloos perfect `hello` er op gezet en er weer afgehaald. Verder kwam ik niet.

Laatst gewijzigd:
Bedankt iedereen ik had er even geen zin meer in ik ga alle tips tzt wel uitproberen al zou het ook een hw probleem kunnen zijn

Er is leven...

Screenshot 2024-11-07 at 11.25.59.png

Alles moeilijk moeilijk hele verhalen, verwarring, thonny.. ik laad gewoon laatste firmware drag en lomp erop en hij werkt weer.

Back