We Are Free

Misschien dat techno en trance (ook) verschillen in wanneer je een track "af" kunt noemen. Dat stuk vanaf 2:00 was 'm gewoon al voor mij. Wauw, dat rolt lekker zeg. Korte break en dat doorzetten met een extra percussief element (rides zijn meestal een ez win) - zou mijn ding geweest zijn. Da's dit niet, maar wat een productie man, knap werk..!

Ja, ik luister bijna niet meer naar deze muziek, maar dit is wel lekker :okdan:
Suggesties: even geen 'Yeah', van 1:30 tot 2:00
Ik verwachtte nog even dat dat de Yeah en Free gingen samenkomen tot iets mega episch op het einde

Heeft zeker een paar hele toffe elementen, maar het is nu vlees noch vis. Wel eens met GentleG dat de Yeah sample vanaf 1:30 wel even zijn muil mag houden. Zoals Stoter ook al suggereert zou ik het hele "trance" stuk vanaf de break achterwege laten en er een zuivere techno track van maken.

Kick mag wel wat rumble hebben dan. Zoals hij op 5:30 gaat met de hihats, wil je eigenlijk al mee starten op 1:00. Nu is het wat te kaal en mist daardoor drive. Het mist ook een zompige open hihat / shaker / smerige offbeat noise, althans dat is mijn smaak. Die stabs op 1:30 kunnen het nummer eigenlijk al wel dragen. Als je daar een ducked reverb op zet en dan af en toe even een stukje leeg, dan kan kun je daar i.c.m. filtering volgens mij een hele track mee vullen. En dan als climax wat nu je drukste stuk is.

Ik ben het op zich wel eens met sommige kritieken die ik hier al lees. Maar dat komt vooral omdat je het zelf al in een hokje plaatst (techno met een beetje trance). En binnen die kaders mist het inderdaad wat cliche's zoals die rumble op de kick of die harde open hihat.

Maar ik mis ze persoonlijk eigenlijk helemaal niet als je het labeltje van deze track aftrekt en het gewoon luistert met een open mind. Dan is het gewoon een hele relaxte electronische dansplaat die ik eigenlijk prima kan waarderen zoals hij nu is.

Dus wat mij betreft is er niks mis met deze track, alleen heb je het verkeerde stickertje er op geplakt 😄

Deze verdient om in de bloemetjes gezet te worden. Daarom wil ik 'm draaien op Radio Bullet op 9 November. Als dat okée is voor @metatron :)

Hmmm, lastige dit. Ik hoor veel goede dingen, maar het is niet echt een geheel. Opbouw is prima, maar ik mis een beetje het verhaal dat je wilt vertellen. De synthgeluidjes mogen harder, en dan nog wat meer op elkaar reageren. Actie, reactie.

De break kan denk ik ook nog wel wat spannender. Drop is goed, de hoofdmelodie weet ik niet helemaal. Maar het is ook niet echt mijn genre. Productie vind ik top, hij klinkt goed.

@stoter dan zou het echte techno zijn geweest, maar dan vind ik het weer te saai worden. Dan luister ik naar referentie tracks, en hun doen het gewoon, maar zelf vind ik dat nog moeilijk om te doen, het simple houden met minimale elementen.

@GentleG en @NorthernLightX helemaal gelijk, die "yeah" mag daar stoppen. En ja, voor een"echte" techno track mist hij een paar belangrijke elementen zoals sompige open hat, rumble etc.

@e-Gloomy-nations Natuurlijk mag dat, top dat je dat wilt doen!

@bombario @rvanommen @NorthernLightX Het klopt dat de track een duidelijk verhaal mist, waardoor het nog vlees of vis is. Het maken van deze track is ontstaan uit alleen de kick in samenwerking met een nieuwe distortion plugin. Een hoop elementen er om heen geplaatst, veel hiervan ook weer weggegooid, en uiteindelijk dit overgehouden. Wat, als ik heel eerlijk ben, een beetje een samenraapsel is. Vind het zelf wel vet zo alles bij elkaar, ook een van de weinige keren dat ik een voice sample heb gebruikt, maar het is inderdaad niet een geheel. Al hoe wel, het zit op het randje, zoals ik er tegen aan kijk.

Bedankt alle voor het luisteren van de track. Ik neem jullie feedback mee voor de volgende track(s) en zal het ook wat minder in een hokje plaatsten. Wat deze track me heeft geleerd is om wat vrijer te zijn, alles te doen wat goed voelt, en op een creatieve manier een oplossing te zoeken om er toch een soort van een geheel te maken. Eigenlijk om vrij te zijn, zonder vast te zitten aan bepaalde elementen of de stemmen in m'n hoofd die zeggen dat het volgens een bepaald formule moet zijn. Met trance mis ik die vrijheid, en in dit soort tracks (leer ik) kan ik doen wat ik wil.

Ja joh. Genre hokjes is leuk als je bepaalde ambities hebt en jezelf wilt kunnen (laten) vergelijken met bekendere artiesten/nummers.

Maar als het doel muziek op zich is... laat het labelen dan maar aan anderen over en maak iets wat je zelf wilt maken.

En je hoeft ook niet te kiezen tussen het een of het ander hè. Je kan de ene keer doen wat je wilt en de keer daarna proberen iets te maken wat zich binnen een genre kan meten aan de grotere namen.

Zoals ik al zei vind ik de plaat prima zoals ie is. Van mij geen commentaar over de uitvoering.

Het klopt dat de track een duidelijk verhaal mist, waardoor het nog vlees of vis is.

Je bent te streng voor jezelf. Ook in je openingspost: "...een poging tot." Come on, wat meer zelfvertrouwen mag! Als je het zelf al niet gelooft 😁

Het nummer staat voor een grootste gedeelte, maar mist (in mijn optiek) nog wat samenhang. Wat wil je precies zeggen? Wat is het hoofdthema, de hoofdrolspelers en de ondersteunende partijen? Als je dat weet kun je er misschien nog wat meer structuur in aanbrengen en klinkt het allemaal wat meer als een geheel. Maar dat is puur hoe ik ernaar luister.

Ik neem jullie feedback mee voor de volgende track(s) en zal het ook wat minder in een hokje plaatsten. Wat deze track me heeft geleerd is om wat vrijer te zijn, alles te doen wat goed voelt, en op een creatieve manier een oplossing te zoeken om er toch een soort van een geheel te maken. Eigenlijk om vrij te zijn, zonder vast te zitten aan bepaalde elementen of de stemmen in m'n hoofd die zeggen dat het volgens een bepaald formule moet zijn. Met trance mis ik die vrijheid, en in dit soort tracks (leer ik) kan ik doen wat ik wil.

Yep, dat is te horen. Nu nog effe doorzetten. Je hebt je voeten alvast in het water - neem gerust een duik. Mij gaf de tweede helft nog wel de indruk dat daar wat "verplichtingen" in zitten.. pak lekker die vrijheid.

Ohw en wat dan ook gaat helpen misschien.. benoem in je openingspost gewoon die genres niet meer. Daarmee stuur je ons in hoe we ernaar luisteren, terwijl je dat juist wil loslaten (als ik je goed begrijp)..

Bla die bla die bla.... lekker muziek maken zoals jij 't wil :) keep 'em coming..!

Lekker nummer idd...
Mankeert niets aan.:okdan: je kunt het zo uitgeven...

Dance/house/en... etc
is vrij difficult om te beoordelen...
dat soort electronische muziek is voor feesten en party's en veelal DJ werk (120 BPM mengen)
en niet voor (oude) mensen die met een goed glas bourbon en een dikke sigaar rustig house of dance zitten te luisteren...:dj:
en vervolgens zeggen: "die jeugd van tegenwoordig" :D;)

Het is n feestje hoor. Heb me niet geërgerd en dat wil wat zeggen. Ik luister al 32 jaar house en vaak is t ellendig tegenwoordig :D
edit veel meer dan 32 jaar bedenk ik net

Back