Stargate

Lekker man, die bass die er in komt @ 0:58! Wel hoor ik dat ie, zodra er wat anders bij komt, al snel een beetje weg valt. Liever heb je dat ie er goed doorheen blijft piercen. Ofwel wat (meer) sidechain compressie op daarop volgende sounds, of doe een frequentie in het lowmid of mid wat hoger. Soms ff zoeken met je EQ welke dat dan is ervoor zorgt dat er overal in je track lekker doorheen blijft komen. ;) Hij draagt overigens wel gedurende je track gewoon prima het nummer hoor. Maar kan wellicht nog iets strakker en beter in de mix prikken.
Verder lekkere energieke drive.
Mooie emotional break. Prachtig hoe die synth op komt :) Lekker hoor... echt een beetje de good old Hardtrance vibe. Mooie mainmelodie ook!

Echt een lekkere, mooie track! Met oldschool hardtrance vibes.

Nog een dingetje om het nog net ff wat gepoleister te maken: tussen 3:21 en 3:45 wat coole one shots of iig interessante FX sounds om het nog iets meer mee aan te kleden. Voor de levendigheid en finishing touch. Wellicht een soort lang uitgerekt fluit- of vuurpijlgeluid of zo. iig een soort downlifter of zo. Kan denk ik heel mooi klinken daar.

Hoe dan ook, nice job!!

Om maar met de deur in huis te vallen: ik vind de kick niet mooi. En daarmee valt het halve nummer om helaas.
De baslijn mag wat meer sub hebben als hij de hogere noten speelt, iets met dynamische EQ kan dat doen voor je.

Synths in de opbouw zijn gaaf. Het nummer mist wat drive in de opbouw, wat hihats of andere percussieve elementen.

Break begint erg mooi met die piano! Na de eerste akkoorden zou het mooi zijn als de piano ook wat passing noten gaat spelen. Als de synth geluiden erbij komen blijft het mooi, origineel geluid ook, goed gedaan!

De main arp progressie is mooi, maar die basnoten die hij speelt vind ik minder geslaagd. Beter laat je die basnoten niet door de main synth spelen en zet je er een layer onder voor de basnoten, die dan ook meer dan alleen die ene basnoot speelt. Misschien werkt het voor de cadans om 8e noten te laten spelen met om de noot een octaaf hoger. En dan uiteraard subtiel mixen met de rest. Als ik het goed hoor komt er op 4:40 een laagje bij waardoor de arp wat meer cadans krijgt. Variatie op de lead in de climax ook weer top gedaan. Die melodie is echt goed gelukt.

Die riser na de climax vind ik niet geslaagd. 1,5 minuut outtro is mij ook te lang. op 6:20 kun je wat mij betreft al helemaal afbouwen zodat de track op 6:50 stopt.

@Dozart klopt, die bass verdwijnt een beetje wanneer er andere geluiden in komen. Zal experimenteren in de frequentie gebieden/sidechain om te kijken of er iets te winnen valt hier. Denk ook dat door de hoeveelheid geluiden die er bijkomen het moeilijk is om deze door te laten komen. Neem ik ook meteen je tip over de one shots etc mee.

@NorthernLightX Zat gisteren, na jou comment over de kick te hebben gelezen, even snel te kijken, en wanneer ik de hihat die er op zit weghaal, klinkt ie al wat beter. Dus deze krijgt nog even wat aandacht. Wat zijn passing noten?

Over de bass noten van de main synth. Vond deze ook al niet zo mooi, en dat heb ik niet alleen bij deze track. Klein beetje uitleg… een tijdje terug zat ik een filmpje van Reorder te kijken waarin hij tips gaf over diverse arp ritmes voor in je break. Hij vertelde dat iedere track dit als basis had. De combinatie van bass en en een octaaf hoger. Sindsdien ben ik dit soort arp patronen gaan gebruiken. Maar wanneer ik naar referentie tracks luister, dan hoor ik dit soort dingen eigenlijk nooit echt terug. Ook niet in de eigen tracks van Reorder zelf. Maar goed, het klinkt lekker vol en dan zijn mij oren snel tevreden, terwijl je eigenlijk ruimte wil creëren. Zal je tip meenemen door de bass noten van de synth zelf weg te halen, en dan een andere layer er onder. Even kijken hoe dat gaat uitpakken. De riser na qlimax (bedoel je hier die voor de drop mee of de overgang naar het outro?) en het outro zelf neem ik ook mee.

Voor zowel Dozart en Alex, bedankt voor jullie feedback over de mix en zo! Mede door het topic van Dozart voel ik me gemotiveerd om deze track nog wat extra aandacht te geven. Morgen zal ik gaan reizen voor 2 weken. Als ik ben aangekomen op de eindbestemming ga ik aan de slag en post ik een nieuwe versie. Kom dus wat later terug met een nieuwe versie.

@Jason31 Die main lead bestaat uit drie synths. De eerste die voor het karakter zorgt is Avenger met een wavetable. De tweede layer is ook Avenger met een super saw. De derde, de laag die er op 4:40 bijkomt (goed gehoord door Alex), is Spire met ook een super saw maar dan wat dunner dan die Avenger. Dit alles gaat door een aantal effecten: OTT, Volcano 3, SSL Channel Strip, Timeless 3, LX480 v4, Pro Q3, Sie-Q, SSL Channel Strip. Ga de track nog een beetje aanpassen, en dan wellicht eens kijken naar een label. Vind een geschikt label vinden altijd moeilijker dan een track maken 😄

Thanks! @e-Gloomy-nations

@Eclectic ben zelf ook wel blij met de melodie. Had het eerste stuk staan (9bar), en in me hoofd hoorde er nog wat achter. Was een leuk proces om te maken.

Vette trance track :okdan:
Tijdens de climax vanaf 4:15 zit het qua sound iets teveel "dichtgesmeerd" naar mijn smaak; het zou daar iets meer open en airy mogen klinken.
Verder top!

Back