Om maar met de deur in huis te vallen: ik vind de kick niet mooi. En daarmee valt het halve nummer om helaas.
De baslijn mag wat meer sub hebben als hij de hogere noten speelt, iets met dynamische EQ kan dat doen voor je.
Synths in de opbouw zijn gaaf. Het nummer mist wat drive in de opbouw, wat hihats of andere percussieve elementen.
Break begint erg mooi met die piano! Na de eerste akkoorden zou het mooi zijn als de piano ook wat passing noten gaat spelen. Als de synth geluiden erbij komen blijft het mooi, origineel geluid ook, goed gedaan!
De main arp progressie is mooi, maar die basnoten die hij speelt vind ik minder geslaagd. Beter laat je die basnoten niet door de main synth spelen en zet je er een layer onder voor de basnoten, die dan ook meer dan alleen die ene basnoot speelt. Misschien werkt het voor de cadans om 8e noten te laten spelen met om de noot een octaaf hoger. En dan uiteraard subtiel mixen met de rest. Als ik het goed hoor komt er op 4:40 een laagje bij waardoor de arp wat meer cadans krijgt. Variatie op de lead in de climax ook weer top gedaan. Die melodie is echt goed gelukt.
Die riser na de climax vind ik niet geslaagd. 1,5 minuut outtro is mij ook te lang. op 6:20 kun je wat mij betreft al helemaal afbouwen zodat de track op 6:50 stopt.