Verdien jij geld met je muziek?

Een goede verkoper had je twee dezelfde mondstukken verkocht, 1 als reserve:)
De ouwe toeter van mijn pa moet ik het maar mee doen als reserve. Als je het voor elkaar krijgt om je mondstuk eh.. stuk te maken is er in de regel ook weinig over van je toeter dus dan gaat een reserve mondstuk ook geen uitkomst bieden. :D

Laatst gewijzigd:
hehe.. Ik had 2 jaar terug de kans om een mooie Martin Tenor te kopen.. iemand wilde heel veel toeters kwijt.. Zaten leuke toeters bij maar liever aan 1 toeter gewend dan 10 die je niet goed kent. :beard:Verzin die hier ter plekke maar ik hoorde ooit een verkoper bij Matthew's (Edam) de vergelijking maken met een liefdespartner. Een tweede maakt alles complexer.. en ik ging vervolgens naar huis met maar 1 mondstuk ipv 2. Slechte verkoper maar hij had zeker een goed punt. :D
Mijn eerste sax kwam van Matthew’s, YTS23. Verkocht toen ik een YTS62 van Mp kocht. Die is makkelijker maar wel braver. De Bariton is een Dolnet (uit 1948). Kost een hoop lucht, maar de lage Bes doet het elastiek verslappen, zeg maar.

Mijn eerste sax kwam van Matthew’s, YTS23. Verkocht toen ik een YTS62 van Mp kocht. Die is makkelijker maar wel braver. De Bariton is een Dolnet (uit 1948). Kost een hoop lucht, maar de lage Bes doet het elastiek verslappen, zeg maar.
ha.. een liefhebber :okdan:

Schitterend instrument.. maar ik hou me toch maar in.. al vind ik dit te gek..

Ik heb weleens een vrij prijzig ebonieten mondstukje kapot laten vallen op de vloer...
Dat is wel vette pech idd maar kan je alles wel dubbel kopen. En zo'n mondstuk uit die tijd is echt ambachtswerk, ieder mondstuk speelt weer net iets anders.

Die toeter van mijn pa kocht hij in '61, nieuw. Zit het originele mondstuk nog bij, puntgaaf. Ik heb em aardig wat jaartjes nu in gebruik gehad ook.

Attachments

• 20260109_220801.jpg
    20260109_220801.jpg
    88,7 KB · Bekeken: 53
Ik heb weleens een vrij prijzig ebonieten mondstukje kapot laten vallen op de vloer...
Bij mijn klarinet heb ik een kristallen en een ebonieten mondstuk, maar de reden dat ik er weinig op speel is dat ik bang ben dat de aderen langs mijn slapen zullen scheuren. En het is kut voor je snijtanden…

Dan is het volgende 'rondje' voor jou! :okdan: :dubbel:
Tegen dit tempo heb ik misschien voldoende tegen de SF meet voor je, kreeg zowaar deze week een euro (incl) voor t nummer waar k eerder 0,5 euro voor ving. Ik blijf verbaast, voor iets dat al jaren op SC staat dat nu plots 2 mensen geld laat schenken.

:biertje:

Back