SH101 calibreren

cuba7000

Ouwe rot
weet iemand een adresje (liefst in omgeving Rotterdam) waar ik mijn SH101 kan laten kalibreren (tuning) ,hij werkt gewoon helemaal prima, alleen is de scaling compleet off,(ik heb er zelf natuurlijk ook stiekem aan zitten draaien :( en natuurlijk alleen maar erger gemaakt),

in Rotterdam zit natuurlijk human error, maar die heeft pas over z,n 3 maanden tijd, en ook een beetje prijzig (maar snap het ook wel weer als het je baan is)

hij werkt trouwens goed met een extern kenton bakje want daar kan je de scaling weer aanpassen, (op een synth die off is)

ik ben op de hoogte van dat de powerknop problemen geeft op de tuning (powerknop zit er niet meer in is gewoon door gesoldeerd)

Ik zou er wel naar kunnen kijken, of dat nog voor de kerst lukt weet ik niet maar als het alleen om een tuning zou gaan dan is dat zo gepiept.. Maar als je al zo ver bent dat je er zelf al aan hebt durven draaien, het is in feite heel eenvoudig uit te voeren. Een oscilloscoop heb je niet nodig, wel een multimeter voor de DAC offset en voor de rest je gehoor en een stemapparaatje of testtoon-generator.

Er is vast iets mis, mijne had t ook en het was niet de power knop. Ik zal 't eens aan mijn tech vragen of ie t kan samenvatten wat ie deed om t te verhelpen.

Tech schreef me net dat hij mijn knop heeft vervangen (hij schreef ook dat je de knop niet mag bypassen) en schreef dat je m vervolgens moet calibreren. Wat hij eventuel nog deed is ie vergeten (is jaren geleden) maar mijn 101 had niet dat de power knop bewegen de tune deed verlopen. Ik had wel dat de noten "afstand" niet klopte. Ik weet nt wat ie deed als ie cv gate kreeg, ik heb dat niet getest toen.

Die power switch kost een paar euro. Heb die nog liggen just in case. Even kijken waar ik die juist besteld had, was in Frankrijk *
Die is relatief eenvoudig er in te solderen
Met de 101 te calibreren heb ik geen ervaring

* Bij vintagesynthshop.com
Kostte toen 9,99€
was goed verpakt en snel verzonden

ok bedank voor de reacties alvast ! ik ga Bob1991 een contacten. en @klinske. enig idee waarom je de powerknop niet mag bypassen (ik heb zelf trouwens ook nog een nieuwe liggen,mischien toch maar er in doen dan)

Ik kan dat niet uitleggen nee. Maar ik ben dan ook geen ervaren tech. En als een andere tech t afdoet als onzin, zit jij weer met vraagtekens 😀

zonder aan/uit knop werkte hij altijd prima, maar ik ben wel benieuwd waarom dat niet gewoon door gesoldeerd kan zijn...

Back