Dinosaurus komt weer eens kijken.

jaimiepeeters

Ingeburgerd
Hi,

volgens de regels stel ik mijzelf even voor.
Mijn naam is Jaimie en heb vroeger, zo'n 20 jaar geleden, veel elektronische muziek gemaakt.
Vooral in software, maar heb altijd nog eens met hardware (lekker voor mijzelf) muziek willen maken.

Ik ben nu gestart met de reis in de hardware wereld, met een Digitakt2.

De stijlen die ik wil maken is a la Weval (voor mijzelf) en daarnaast meditatie muziek (dat ik in mijn huidige werk kan gebruiken).

Alle advies over welke hardware, synths, pedalen, etc zijn welkom.

Welkom :baco: voor vragen over hardware en software zijn er hier genoeg leden die je kunnen en willen helpen. :okdan:

welkom!

voor meditief zou ik naar digitale hardware synths kijken iets met veel lfos/envs, samples kan spelen en een mooie reverb ingebouwt, kijk misschien eens naar de korg wavestate mk2 die kan 4 lagen samples spelen of anders is de modwave ook een optie die heeft maar 2 lagen maar voor sound design iets meer mogenlijkheden

voor pedaal zou je eens naar de soma cosmos kunnen kijken, een vreemd reverb/delay pedaal waar je hele rustige driftende lagen mee kan maken werkt fijn op pads maar bijvoorbeeld ook om wat natuurlijke (rustige) chaos toe te voegen bij bijvoorbeeld zee golven zodat ze niet gaan herhalen

Voor meditatie achtig dekens van geluid die oneindig doorgaan is een looper heel handig. Je kan dan eerst een stille (lege) loop opnemen en daar dan vervolgens overheen spelen. Dan sluit alles mooi naadloos aan. Er zijn veel hardware loopers natuurlijk. Een tweedehands RC-202 is best goedkoop bijvoorbeeld.

Edit: En welkom natuurlijk!

Welkom

Back