De Aal - "De barg die hé een krul in de steert" (Gloomy 2025 Remix)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
"De barg die hé een krul in de steert" is een unieke track die draait om humor, nostalgie en volkscultuur, uitgevoerd op een draaiorgel met een arrangement van Johan Weima. Door Gloomy's Gloomification is het een vrolijke ode geworden aan het plattelandsleven en de eenvoud, gegarandeerd om een glimlach op het gezicht van de luisteraars te toveren.

Alle rechten van de track (1980) zijn in handen van De Aal, de artiest verantwoordelijk voor de creatie. De muziek van Albert van Aalten is hier te vinden: www.discogs.com/artist/512454-De-Aal

Met dit originele nummer veroverde hij Nederland en België, beluister het hier:

Luister naar mijn Remix op SoundCloud:

Of op mijn YouTube-kanaal: (druk op abonneren)

www.youtube.com/watch?v=uwa-8kwuC0k

Veel plezier!

Dude ;)

vond m vroeger wel leuk, maar toen was ik 4 ;)

Dude ;)

vond m vroeger wel leuk, maar toen was ik 4 ;)

Ik was 12 en heb me altijd te pletter gelachen. Dees heeft een plaatsje in mijn hart veroverd. Thnx voor ff langs te springen, @rubbah

Welke drugs heb je geprobeerd!?! 🤡

Om zover te geraken ?

Euh, heroïne, cocaïne (crack), LSD, Paddo's, XTC, Speed waarmee ik allen al jaren ben mee gestopt. Nu hou ik het met wiet :dubbel:

Thnx @Nightly Build :)

Met lsd kan je hier ook hard op gaan.
Ik verstond altijd; varkens schijten boerenkool ;)

Met lsd kan je hier ook hard op gaan.
Ik verstond altijd; varkens schijten boerenkool ;)

Hard? Oerend hard, lol :)

Leuk, deze kende ik nog niet, thnx! @rubbah

Het toverde in ieder geval een glimlach op mijn gezicht (en nee, geen drugs gebruikt ;)). Leuk gedaan.

Leuk! Deze stijl had ik nog niet van je gehoord. Ik mis een goede carnavalsstem in je remix.

Het toverde in ieder geval een glimlach op mijn gezicht (en nee, geen drugs gebruikt ;)). Leuk gedaan.

Haha, dank je wel, van harte @Hooihuis , fijn om te lezen dat je geen drugs nodig hebt om hiervan de genieten!! Gloomy.

Leuk! Deze stijl had ik nog niet van je gehoord. Ik mis een goede carnavalsstem in je remix.

Hey @peterdh , dank je wel voor je commentje. Maar kijk eens hier, dit is de originele mét vocalen:

Uiteraard was het mijn vast plan om hier een instrumentale versie van te maken/gebruiken.

Mijn versie maakt precies toch vele luisteraars blij, daarvoor doen we het.
Grtz,

Gloomy :)

Back