Bright Lights van Phochos

phochos

Berliner School Artist
Een van de kortere stukken van me, Bright Lights, weer een de softsynths, Magix Drumcomputer en een masterkeyboard.

Attachments

• 2Bright Lights.mp3
    6,8 MB
Zit goed in mekaar, goeie overgangen. Fijne geluiden, leuke basslijn. Die male-choir zou ik persoonlijk automaten met een female-choir, geeft een geweldig effect en klinkt meer onvoorspelbaar. Allez, maar jij weet wellicht beter. Veel geluk. Gloomy. :)

Mooie track die duidelijk zijn inspiratie haalt uit de jaren 70 en 80 :okdan: . Arpeggio afgezet tegen de pad is goed gevonden. Mellotron koor met drums katapulteren me terug naar Schulze en TD.
Enige wat ik dan nog verwachtte maar niet kwam, is zo'n typische Klaus Loog lead/solo (maar da's detailgeneuzel).

Knap werk dus 👍

Als ik dit hoor dan moet ik gelijk denken aan:

images.jpg

en
download-1.jpg

en
download-2.jpg

Dat bedoel je dus met
'Bright Lights'
Heel gaaf gedaan! :okdan:

Ik vind de track qua sound en opbouw heel overtuigend. Ik vond de kickdrum bij mij een beetje zacht. Persoonlijk zou ik ook een versie hiervan maken die meer in de buurt zit van de 5 minuten speeltijd. Hoe dan ook lijkt me dit zeker een track om te overwegen voor de Synthforum 2025 wedstrijd.

Leuke track hoor, vooral de eerste 3 minuten zijn erg gaaf, goede opbouw! :okdan:
Daarna weet de track het niveau van het begin - voor mij persoonlijk - niet vast te houden.

Zo zou ik het doen: Na ongeveer 2,5 minuut een break (alles erna schrappen; het is niet slecht ofzo maar de combinatie van sounds werkt minder goed en de mix loopt dicht). Dan teruggrijpen op materiaal uit het begin en daarnaast iets nieuws toevoegen (bijv. een solootje). Tegen het einde nog wat meer losgaan met de drums, toms bijv. en dat alles voor 2 minuutjes ofzo en je zit op 5,5 minuut in totaal. Mix wat opschonen.... en je hebt een synthwave hitje te pakken. :)

Laatst gewijzigd:
Ik vind de track qua sound en opbouw heel overtuigend. Ik vond de kickdrum bij mij een beetje zacht. Persoonlijk zou ik ook een versie hiervan maken die meer in de buurt zit van de 5 minuten speeltijd. Hoe dan ook lijkt me dit zeker een track om te overwegen voor de Synthforum 2025 wedstrijd.

Wellicht kan ik een verkorte versie voor de contest houden.

Leuke track hoor, vooral de eerste 3 minuten zijn erg gaaf, goede opbouw! :okdan:
Daarna weet de track het niveau van het begin - voor mij persoonlijk - niet vast te houden.
Mee eens!
Daarna gaat het een beetje kabbelen of zo. Maar het is ook zeker niet slecht. Zou het alleen wel nog eens heroverwegen. Kan meer uit gehaald worden.
Maar goed, nice nummer verder hoor! Zeker die eerste paar minuten.

Back