Iemand bekend met Midioz? Editor voor Boss GX-700

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Tja, eigenlijk hoort dit niet thuis in een forum voor synthesizers, maar vanwege de allesoverheersende MIDI-component probeer ik het toch even.
De MIDI-interface waar ik het in die andere post over had, de Miditech 4x4, wil ik ook gebruiken om de gitaarprocessor Boss GX-700 te editen, want mijn rug kan het niet meer aan om dit bukkend naar mijn rackje te moeten doen.
Dus ik vond de software Midioz die precies en uitsluitend voor die Boss is bedoeld.

Is iemand bekend met dat programma? Het lukt mij maar niet om de software te laten aansluiten op mijn Boss. De kabels kloppen, de MIDI-ID en MIDI-kanaal klopt, en toch blijft hij de foutmelding geven dat de Boss "Not Ready" is.

Iemand een idee?

Ik wilde het net gaan testen voor je, maar ik heb helemaal geen 5-p midi kabels meer :stupid Wordt je midi-interface wel gewoon herkend in het programma?

Hoi Eraser,

Ja hoor, want het begint ermee dat je de MIDI-In en Out moet toewijzen aan een poort. Dus die herkent hij wel.
Als ik vervolgens gewoon de foutmelding negeer, en een bank probeer up te loaden lijkt het goed te gaan, totdat op het eind van de upload de Boss komt met de mededeling dat de upload is tegengehouden. Zegt er niet bij door wie en waarom.

Gezien de editor met sysex werkt, denk ik het niet aangezien de sysex berichten anders zijn van de SX-700

Dat zou kunnen, maar dan moet het niet ingebakken zitten in de software. Tenzij je dan weer met een transform elke GX-700 sysex filtert en uitstuurt als SX-700 sysex. En ik ga er even niet vanuit dat de sysex codes in een los documentje staan waaruit de software werkt.

Iemand nog wat aanvullend inzicht te melden? Of is er misschien een wat beter programma in omloop?

Ik dacht, laat ik een even kijken wat ik zelf als editor in mijn "hardware" map heb staan. Maar dat is versie 3.16 (shareware) van dezelfde editor 8> en die is nog voor Win95-NT. Ben ook nooit echt een andere editor tegengekomen volgens mij.

Hoi Eraser,

Ja hoor, want het begint ermee dat je de MIDI-In en Out moet toewijzen aan een poort. Dus die herkent hij wel.
Als ik vervolgens gewoon de foutmelding negeer, en een bank probeer up te loaden lijkt het goed te gaan, totdat op het eind van de upload de Boss komt met de mededeling dat de upload is tegengehouden. Zegt er niet bij door wie en waarom.
Welk besturingsysteem werk je ?
Antivirus uitgeschakeld ?
Is de verzonden midi-data wel in orde ?

Dit lees ik als eerste op de site ?

The DEMO, which is free to download, is fully MIDI functional. The limitation is that it can't save files or export files in SysEx format. The demonstration version isn't the final product, it is just intended to be an introduction to the application usage and serve as an evaluation for users interested in the software.

En dat is een vraag, Toon? Ik snap jouw vraagteken niet helemaal. Maar als je bedoelt dat je dat is opgevallen, klopt. maar heeft volgens mij niets met mijn issues van doen. Ik kan al helemaal geen connectie maken tussen mijn PC en app en de GX-700. Dus wat hij wel of niet kan opslaan in de trial-versie is pas van een latere orde.

Audiocollage vroeg dit:
Gewone Windows 10
Zeker, alles geprobeerd. Maar het is gewoon een hardware verbinding, hè? Op mijn Muziek-PC heb ik sowieso géén internet verbinding.
Tja, wist ik het maar... Maar hij meldt dus al in een vroegtijdig stadium dat de Boss GX-700 NOT READY was/is. Ik neem aan dat hij dus nog geen eens MIDI heeft uitgewisseld.

En dat is een vraag, Toon? Ik snap jouw vraagteken niet helemaal. Maar als je bedoelt dat je dat is opgevallen, klopt. maar heeft volgens mij niets met mijn issues van doen. Ik kan al helemaal geen connectie maken tussen mijn PC en app en de GX-700. Dus wat hij wel of niet kan opslaan in de trial-versie is pas van een latere orde.

een bank probeer up te loaden l

Een bank uploaden is toch een boel sysex versturen? Volgens mij kan je enkel één voor één parametertjes wijzigen op de GX met de demo... succes ermee ...

Audiocollage vroeg dit:
Gewone Windows 10
Zeker, alles geprobeerd. Maar het is gewoon een hardware verbinding, hè? Op mijn Muziek-PC heb ik sowieso géén internet verbinding.
Tja, wist ik het maar... Maar hij meldt dus al in een vroegtijdig stadium dat de Boss GX-700 NOT READY was/is. Ik neem aan dat hij dus nog geen eens MIDI heeft uitgewisseld.
Wndows is één grote virus, dus je anti-virus software 'werkt altijd' tenzij je ze uitschakelt.

Midi data lijkt te lukken schrijf je, maar eindigt met Not Ready.
Midi-data (sysex) eindigt met een exacte code, is die niet aanwezig dan kan je allerlei berichten krijgen "no succes" of wat dan ook.
Je kan proberen de te verzenden dat via een loopback ofzo op te vangen en zien wat de inhoud daarvan is (of post die inhoud hier).

Wndows is één grote virus, dus je anti-virus software 'werkt altijd' tenzij je ze uitschakelt.
beetje sneue oprisping die nergens mee helpt...

anyway,
misschien lees ik er over heen in de thread of heb je al gekeken of op/in het hardware ding er niet iets aan of open gezet moet worden, zoiets als sysex=on?

Back