Arturia minibrute 'sticky knobs' vervangende knoppen vraag

pistolenedje

Stamgast
Helaas hebben de knoppen (en sidepanels) van mijn minibrute besloten om te gaan vulcaniseren / kleverig te worden, dus ik heb wat rond gezocht op het interwebs, kwam op de volgende site: Replace knobs on the Arturia MicroBrute (and other gear with D-shaft knobs) waarin een prima alternatief wordt geboden.

Voordat ik voor een vermogen aan knoppen ga bestellen in de USA (en met name allerlei import tariefen / belastingen moet gaan betalen), vroeg ik mij af of iemand hier een lokaal / eu alternatief weet (of dit probleem op een andere manier heeft opgelost die misschien NOG simpeler is..).

Schoonmaken begin ik niet aan, schijnt op de lange duur ook niet te helpen.

Arturia is toch Frans. Als ze n beetje tof zijn krijg je de knoppen misschien gratis

Doen ze niet gratis. Je kunt wel een setje bij ze bestellen voor als ik het me goed herinner iets van 30 euro.

Ik zocht pas geleden en bij Thonk incl verzenden kwam het op meer dan 20 euro en ik was voor een paar euro klaar op AliExpress toen ik 10 knoppen nodig had voor m'n eurorack, gewoon even de juiste maat opmeten en bestellen en binnen een week binnen, hier m'n draadje; Knoppen bestellen

De deterioratie van de knoppen is een productie fout. Gewoon aanspraak maken op garantie, en al doen ze moeilijk, uiteindelijk krijg je wel goede knoppen zonder rubber laagje.
Als alternatief kun je de knoppen minutenlang in spiritus weken en de rubber zooi met een doek afwrijven.

Back