Afraid of february (90's techno/house geïnspireerd)

OpenHiHats

Ouwe rot
Echt goed mixen komt later wel, fuck het! Ben allang blij dat ik weer eens iets af heb.

Merk dat ik deze qua lengte wat meer had kunnen uitsmeren, met eventueel wat nieuwe elementen, maar dat blijft lastig. Verder wel een beetje trots op deze, gaat langzaam richting wat ik wil maken.

Leuke track al. Ik zou voor te beginnen de steeds terugkerende clap automaten met één of ander effect. Ik luisterde maar het bleef nog niet hangen. Daar komt wel verandering in eens je eraan verder werkt. Succes! Gloomy :)

Mixtechnisch klinkt het al goed hier, de geluiden passen ook goed in het 90s thema.

Paar puntjes, ik zou het 'lead' geluidje wat beter te horen is vanaf 2:41 iets meer op de voorgrond zetten. Dit kan het geheel wat meer dragen dan.
Verder zou je de clap iets later kunnen laten starten, zodat je iets meer een gevoel hebt van een intro gedeelte, het geheel is nu wat min of meer hetzelfde.
Je zou ook die lead van 2:41 iets naar voren kunnen halen zonder die eerie pad-achtig geluid, en die dan later weer samen laten komen. Dan heb je iets van progressie verder.

Mixtechnisch klinkt het al goed hier, de geluiden passen ook goed in het 90s thema.

Paar puntjes, ik zou het 'lead' geluidje wat beter te horen is vanaf 2:41 iets meer op de voorgrond zetten. Dit kan het geheel wat meer dragen dan.
Verder zou je de clap iets later kunnen laten starten, zodat je iets meer een gevoel hebt van een intro gedeelte, het geheel is nu wat min of meer hetzelfde.
Je zou ook die lead van 2:41 iets naar voren kunnen halen zonder die eerie pad-achtig geluid, en die dan later weer samen laten komen. Dan heb je iets van progressie verder.
Geweldige feedback, denk dat ik het met alles wel eens ben. Zeker de moeite waard om deze dingen te proberen. Dank!!

Leuke track al. Ik zou voor te beginnen de steeds terugkerende clap automaten met één of ander effect. Ik luisterde maar het bleef nog niet hangen. Daar komt wel verandering in eens je eraan verder werkt. Succes! Gloomy :)
Thanks. Ik snap je wat betreft die clap, de droogheid kan enigszins vervelen. Helaas zitten alle drums op 1 spoor. Mogelijk doe ik ooit nog een nieuwe versie met multitrack drums, maar mezelf kennende...

Thanks. Ik snap je wat betreft die clap, de droogheid kan enigszins vervelen. Helaas zitten alle drums op 1 spoor. Mogelijk doe ik ooit nog een nieuwe versie met multitrack drums, maar mezelf kennende...

Niet mis met de clap verder hoor, het droge past echt bij de track. Maar als je die later als niieuw element introduceert brengt dat ook weer wat nieuwe energie in de track.

De bass ligt me iets te veel begraven, denk ik. Harder zetten leverde niet op wat ik wilde. Misschien een beetje bite geven met wat saturation, of iets dergelijks.

Lekkere 909 sounds 😎 De kick komt niet helemaal lekker door. Fijn dat het je lukt om muziek te maken in de richting die je wilt maken. Het geheel mag wel iets meer sub hebben (bass + kick). Moest even wennen aan de track zelf, en ben niet zo fan van het pad geluid (net iets te breed), maar kan me wel bekoren. Een beetje dromerig wel.

Heeft wel een lekkere underground house/techno vibe. Fijn square basje. Beetje detroit enzo, vind hem goed gelukt!

Back