logic pro nog een keer moeten kopen ?

Heine

Passief toetsenist
dames, heren,

ik heb al enige tijd logic pro op mijn macbook pro model 2015.
Niks mis mee, maar het beessie is een beetje langzaam aan het worden.
Ik zie nu dat er een macbook air met m4 processor aankomt, en die lijkt me leuk genoeg.
Maar....kan ik dan die logic pro hergebruiken (uiteraard niet dezelfde versie, die is voor de intel chip) of moet ik die opnieuw kopen ?

Zorg wel dat je je apple id + wachtwoord die erbij hoort weet.

dan kan je hem gewoon downloaden in de app store

zolang je Apple ID nog een mogelijkheid geeft de laatste versie te installeren dan kan dat gewoon. Apple "verplicht" je een soort van elke 3 jaar bij voorkeur een nieuw apparaat bij ze te kopen. Telefoons overigens het liefst elk jaar/

zolang je Apple ID nog een mogelijkheid geeft de laatste versie te installeren dan kan dat gewoon. Apple "verplicht" je een soort van elke 3 jaar bij voorkeur een nieuw apparaat bij ze te kopen. Telefoons overigens het liefst elk jaar/

Wat bedoel je hiermee? Mijn iMac uit 2020 en laptop uit 2019 doen het nog prima. Mijn iphone 13mini ook.

Hoezo verplicht Apple dat?

ik weet niet beter dan dat Apple heel wat langer hun oudere modellen blijft ondersteunen dan een aantal directe concurrenten. Wij zijn al jaren dik tevreden met al onze Apple producten. Ze blijven ondanks stijgende leeftijd wonderbaarlijk vlot werken. Wij schakelen pas over op nieuwere modellen als een van een aantal voor ons essentiële apps niet meer ondersteund wordt op het toestel dat we hebben. Dan is Apple dus niet degene die ons die richting in 'dwingt' maar bijvoorbeeld de AbnAmro bank.

Zowat al mijn computers (mac) zijn minstens meer dan 10 jaar oud :) nuja moet wel toeren uithalen om er nog mee deftig op internet te kunnen, maar dat ligt niet echt aan apple

Apple "verplicht" je een soort van elke 3 jaar bij voorkeur een nieuw apparaat bij ze te kopen. Telefoons overigens het liefst elk jaar/
Gelul. Apple heeft betere legacy support dan de meeste andere merken.

• Duimpje
Duimpjes: L56
Back