Plots en kortstondig kraken en storing Ableton + hardware

jaimiepeeters

Ingeburgerd
Ik gebruik op dit moment Ableton als mixer met wat plug ins met een gemiddeld cpu verbruik van 14%.
Geen softsyths, alleen hardware. Alles loopt prima, behalve dat uit het niets het opeens lijkt alsof Ableton compleet over zijn nek gaat (geen vertraging of hapering) en je uit het niets gekraakt en storing hoort.

Er is geen piek in cpu gebruik te zien en het is 1x per uur bij wijze van.

Iemand enig idee?

Vor zover je dat nog niet deed

Ben je al mild voor je pc qua instellingen in latency?
Kijk eens wat je pc uitspookt - sluit gans de zwik die niet hoort te draaien af? Zet internet uit...

Dit zijn lastige dingen om op te beoordelen, helemaal als je niet weet waar je naar moet kijken en al helemaal als je niet achter het toetsenbord zit.
Ik neem aan Windows?
Laptop of PC?
Merk?

Als het echt 1x per uur is (en je kunt het redelijk timen) dan zou het een achtergrond proces kunnen zijn wat bijvoorbeeld je harde schijf bus helemaal volstouwt of gewoon toch je CPU even kietelt.
Denk aan een virusscanner (die zou je even helemaal uit kunnen zetten, eventueel netwerk loskoppelen mocht je niet willen dat je kwetsbaar bent)
Ik had dit met mijn Dell. Alles liep rete strak en ineens kreeg ik haperingen en daarna weer een tijd niet.
Bleek een Dell backup process te zijn, maar dat was echt dagen zoeken met processmonitor aan en logging van alle activiteiten...
Geen leuk klusje.
Dit blijft trial and error.
Kijk bij je startup programma's wat er allemaal aan staat en zet alles (tijdelijk) uit wat je echt niet nodig hebt.
Ik weet niet hoe 'tech savvy' je bent, maar het vereist veel troubleshooting.

Als je systeem het 'net' aankan, dan zou ik meer problemen verwachten, dus mijn eerste gevoel is een achtergrondproces wat af en toe wat doet.

Mac laptop.

IMG_0289.png

Ik weet niet hoe het tegenwoordig allemaal bij MAC en de nieuwere generatie M processors en OS is?? maar alles draait om efficiency en batterylife met mobiele computers tegenwoordig en vooral als je USB dingen connect gaat het nog weleens mis.. Zelfs als USB eigen voeding heeft en je Lader van de computer is ingeplugd.. Bij mijn nieuwe MS laptop was dat zo tenminste.. eens in de zoveel tijd onverklaarbare excessen in de audio.. ff kort 'n nasty spike, en niet terug te zien in de Load van de CPU grafiek.. Heb echt maanden lopen zoeken en het via een tweak in de registry voor elkaar dat het niet meer optreedt.. Alles op volle kracht en nergens op bezuinigen.. nieuwe zwaardere voeding eraan omdat de stock versie gloeiend heet werd.. :D Ik gebruikte hiervoor altijd zware ASUS gaming laptops met veel zwaardere laders ook.. en nooit last van gehad. Maar underpowering kan echt vage incidenten opleveren is mijn ervaring.

Back