MIDI fout, help!

robbie50

ferkeert lit
Hallo,

Tijdens het uitzoeken van een andere sound in de Kronos editor 3.1 krijg ik regelmatig de volgende mededeling:
MIDI receiving Error F0 42 30 68 75 03 02 10 00 00 (28146 bytes) op het scherm van mijn Korg Kronos.

Na een tijdje werkt alles weer normaal.......wat kan hier de oorzaak van zijn en WAT kan ik doen om dit te verhelpen? (opnieuw installeren v.d. editor heb ik reeds gedaan en ook het gebruik van een andere USB kabel en andere aansluiting op mijn PC)

Graag reactie(s)

Rob

Heb je al eens geprobeerd om het OS opnieuw op de Kronos te installeren? Ik heb in het verleden ook wel eens eigenaardige system freezes gehad of plotse, oncontroleerbare auditieve storingen. Deze issues werden opgelost door het OS vanaf nul te installeren. Ik weet niet meer exact hoe ik dit toen heb gedaan maar het staat uitgelegd in de handleidingen (je hebt wel de CD-ROM's van de Korg nodig).

Misschien dat je er iets aan hebt?

:okdan:

Danny,

Dank voor je reactie, de Kronos doet het verder perfect, geen storingen zoals jij beschrijft.
Ik wacht nog even met jouw suggestie, de CD's heb ik jaren geleden op een aparte HD gezet, dus die zijn voorhanden.....
De Kronos reageert alleen zo als hij via USB aangesloten is op mijn PC, los daarvan werkt hij helemaal normaal....ik heb wel het programma MidiOx waarmee je blijkbaar ook het midi-verkeer kan mete, maar ik heb geen idee HOE!!:eureka:

Groet,:doei:

Rob

Audiocollage,

Dank voor je reactie.......geen idee wat je bedoeld met "moet een 7 zijn" ik ken deze "taal" niet....
Inmiddels komt de mededeling minder voor maar krijg ik wel deze fout:
Zie hieronder.......zou er wat met het geheugen kunnen zijn??

groet,
Rob

Attachments

• Kronos fout.jpg
    Kronos fout.jpg
    14,8 KB · Bekeken: 104
Exo.......Dat klopt ik gebruik daarvoor Kronos editor 3.10
(niet aan te bevelen????)

Rob

Ik denk eerder aan een midi overload...
Onlangs je midiketting uitgebreid?
Sommige synths/sequencers ea. sturen constant midi uit waardoor de Kronos in overload kan gaan...
Ook het snel uitsturen van midi pakketten (browsen tussen klanken) kan overload veroorzaken...

Cheers,
Exo. :mega:

Ik zou gewoon aanraden contact op te nemen met Korg support Nederland (Voerman): Contact | KORG (The Netherlands)

Leg je verhaal in detail uit. De kans is groot dat je geholpen wordt. Ze hebben mij indertijd in ieder geval super bijgestaan en geholpen.

Overigens, als je googelt naar de foutmelding uit je screenshot, vind je meerdere van dat soort dingen. Het komt meestal neer op een probleem met ofwel de software op de pc (Karma of de editor of whatever) of het OS van de Korg. Zit het niet in het eerste, dan waarschijnlijk wel in het tweede. Vandaar mijn tip om het OS van de Kronos eens opnieuw te installeren. Heeft mijn probleem indertijd opgelost en wie weet ook wel dat van jou.
Hou wel rekening dat je eventuele extra EXI's opnieuw zal moeten registreren dus eerst even hun nummers noteren.

Back