FrankieMachine, aangenaam

FrankieMachine

Stamgast
Na weken grasduinen op dit forum (niet alleen de grappige pics), werd het tijd voor een accountje met als alias mijn favo Don Winslow-karakter.

Ondanks mijn naam níét in bezit van een NI Machine, wel van wat andere leuke apparaten waaronder de Mini- en Monologue* en een Syntrx II. Veel (héél veel) andere synths heb ik binnen 30 dagen weer teruggestuurd naar Thomann - het valt me mee dat ik nog altijd bij ze mag bestellen.

Sindskort browse ik minstens zo vaak op Reverb als op dit forum en - klik, klik, klik.... en klik - sinds deze week heb ik een Matrix 1000. Ik had gehoopt dat dat mijn vintage-GAS-brandje wat zou blussen, maar gisteravond zat ik wéér op die site, ditmaal op zoek naar een Korg Polysix**. Niet dat ik daar nu nog budget voor heb...

Bij mijn profiel moest ik invullen welk genre muziek ik maak, maar elke zaterdag als m'n neefje langskomt maken we wat anders. Zelf neig ik naar trance (of hoe je het AnjunaDeep-genre dan ook noemt), maar de avonden gaan vaak op aan patches maken en piano practise (via Flowkey). Dus ooit, als ik meer tijd heb - dan noem ik het 'future trance' :-)

Aangenaam!

* De Logues zijn, voor zover ik weet, een van de weinige analoge synths waarop je 'PWM' óók op de saw en triangle kunt toepassen - so much fun, vooral in combinatie met Sync en Ringmod! De Summit kan dat ook, maar viel me tegen qua klank. Reden dat ik naast m'n Minilogue tevens een Monologue heb aangeschaft (los van de absurd lage prijs) is dat deze laatste een 'HFO' heeft, dus een LFO die t#r#ngsnel kan. Nog een plus voor de Mono: een filter waarvan de resonance níét ten koste gaat van de lage tonen.

** Ooit had ik een Polysix, tweedehands gekocht voor 200 gúlden. Ooit had ik ook een SH-101. Beide verkocht toen ik dacht dat ik wel een beetje klaar was met musiceren. Spijt!

Anjunadeep, ik ben benieuwd. Mocht je een link naar je muziek hebben?
Ah, nu ik m'n berichtje teruglees klinkt het inderdaad of ik daadwerkelijk al iets af heb. Maar nu ik het inderdaad zwart-op-wit heb gezegd, heb ik direct een goeie stok achter de deur om er werk van te maken.

Back