Music for your funeral: pop ballad. help met de mix aub :)

Nee niet op mijn funeral dan liever iets vrolijkers!

wel mooi flyweight...mooie song!

ik heb gewoon je eerste originele versie gepaktt...geheel is erg dof....kan een keuze zijn maar dit is gewoon jammer....ik hou van transparant en open sound, ook een keuze...
anyway...ik heb de boel wat sprankel gegeven ...zout en peper en wat sausjes erbij .. ...:D
tis lage kwaliteit 128Kb maar who cares
keep on rockin in the freeworld my dude!8)

Attachments

• re-master.mp3
    4,4 MB
wel mooi flyweight...mooie song!

ik heb gewoon je eerste originele versie gepaktt...geheel is erg dof....kan een keuze zijn maar dit is gewoon jammer....ik hou van transparant en open sound, ook een keuze...
anyway...ik heb de boel wat sprankel gegeven ...zout en peper en wat sausjes erbij .. ...:D
tis lage kwaliteit 128Kb maar who cares
keep on rockin in the freeworld my dude!8)
Hey thanks.

Vind je master iets wat veel compressie hebben.
Maar klinkt tocht beter dan mijn mix.

bij een heel aantal stukken voelt het aan alsof je stem en instrumenten in verschillende ruimtes zijn opgenomen en met elkaar vechten om het hardste te zijn.. de gitaar gaat in het begin ook te hard voor je geluid kaart volgens mij daar hoor ik noise

zo bij de 2:28 tm 3:45ish heb je wel een mooier stuk daar klinkt het als een geheel omdat de gitaar niet zo hard is en de strings/piano het versterken in plaats van ermee te vechten

nummer heeft opzich wel potentie om beter te zijn het geeft me een beetje gorillaz vibes met de stem/aparte geluiden af en toe en het melanchonische, ik denk eerlijk gezegt dat je het beste de opnames van in ieder geval je gitaar maar misschien ook je stem opnieuw te doen en dan goed te letten op de positie van je microfoon en de ruimte waar je het opneemt zodat het meer op elkaar aan sluit en iets natuurlijker klinkt

Je laatste versie uit post #17 als uitgangspunt genomen:
Eerst de mix. Op een Sennheiser GT 1990 pro koptelefoon klinkt ie lekker breed en knisperend. Alles heeft goeie definitie. Je stem ligt er ook mooi bovenop. Ook mooie stem dubbelingen hier en daar. De bass en BD in eerdere versies was inderdaad te dominant maar in #17 lijkt dat goed in balans met elkaar en met de rest van de mix.

Anderen zeiden het al, maar waar het mis gaat is in de timing van de verschillende instrumenten. Ik vraag me af: ben je begonnen met gitaar en zang en heb je later drums en bas proberen bij te voegen? Meestal gaat dat fout (bij mij in ieder geval) omdat je samenspel (timing) mist met andere muzikanten. Wat helpt in een one-man band is de eerste keer gitaar inspelen met een drumloop die de juiste groove accentueert en die gelijk loopt met je daw metronoom, en van daaruit de rest van de song opbouwen. Die oorspronkelijk drumloop kun je dan later vervangen door echte drums, maar dan zit de juiste timing al wat beter ingebakken in je gitaarspel.

Waar de timing het meest in het gehoor springend mis gaat:
0:21 BD
0:32 bass
0;55 gitaar
1.41 en 3,49: de drums zitten er flink naast hier
Ik vind de stem en gitaar een goed uitgangs punt:)
Hier ben ik het mee eens. Wat als je al die drums en bass weghaalt en uitbrengt als akoestische song met enkel gitaar en zang? Wellicht staat die wel overeind qua timing? Anders wordt het vrees ik opnieuw alles opbouwen vanaf de basis.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
grts, Dorian

hey thanks, ik heb de gitaar op click ingespeeld. daarna piano, bass en cello. in de eerste sessie dacht ik niet aan drums. dat is pas in de tweede sessie gedaan.
brengt me op het oude idee om eerst bas en drums op te nemen.
iig bedankt voor de feedback. als mijn computer het weer doet ga ik er verder mee

Veel potentie hoorbaar. De stem klinkt goed. Rijkdom aan ideeën en mooie geluiden/timbres. Zoals gezegd loopt de timing van de instrumenten niet echt lekker. Ik denk dat dit mogelijk deels komt doordat ze naast de tel lopen soms, maar ik denk met name dat het spelen tegen een steriele klik voor zo'n in emotie gedrenkt nummer niet een optimale match is. Ik zou kijken of je 1 partij helemaal zonder klik kan spelen (bv gitaar) en de rest daaromheen kan bouwen. Of bv met klik de drum eerst bouwen, of iig een beat met een beetje groove/ swing om de rest tegen in te spelen. Het doet mij denken aan nummers die ik zelf met gitaar en clicktrack heb gemaakt en mijn ervaring is dat als het niet goed voelt qua flow je dat er niet uitkrijgt met tweaken. Wat voor mij goed werkt is om een beat te bouwen als basis voor een nummer, waarbij vooral de groove/ timing belangrijk is en dit als het ware als een soort swingende metronoom te gebruiken. Later haal ik het dan weg of bouw ik het uit tot een echte partij. Qua mix voelt het ook niet echt goed, al vind ik de combinatie van instrumenten heel sterk over de hele linie.

tldr; mijn tip zou zijn om het nummer opnieuw te doen, met de kennis die je uit deze versie hebt. Lijkt me de moeite waar iig.

Laatst gewijzigd:
De stem klinkt wel oké maar de gitaar vind ik veel te aarzelend gespeeld. Ik mis echt een lekkere trage groove feel die hier wel bij had gepast. En de titel klopt niet, tenzij het een album is.

Dit soort variaties mis ik in de gitaarpartij.

Attachments

• dit soort stukken.mp3
    2,8 MB
Back