• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

verkocht Pin Electronics Portabella Mk-III

Prijs
6000 Euro
Conditie
Zo goed als nieuw

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Ik verkoop mijn Pin Electronics Portabella Mk-III, gekocht in augustus 2019.
Ik heb hem in januari 2023 laten upgraden en tegelijkertijd een paar kleine veranderingen aan het gedrag laten aanbrengen (het filter ging iets te vroeg in zelf-oscillatie naar mijn smaak en de reverb had slechts een kleine sweetspot).
Hij is in onberispelijke staat, heeft nooit het huis verlaten en is alleen gebruikt in mijn rookvrije studio. Geen vlekken, krassen of andere visuele onvolkomenheden en hij werkt perfect.

De CV/Gate-ingangen maken integratie met Eurorack of andere apparatuur erg leuk. Ik heb hem gebruikt met Eurorack, een Keystep en Make Noise 0-CTRL, een Kenton MIDI-naar-CV-converter en dat werkt geweldig. De octaaftracking is erg goed (natuurlijk wel eerst opwarmen), het is een zeer stabiele machine.

De upgrade en werkzaamheden die in 2023 uitgevoerd zijn omvatten:

Filter 18/24dB met miniatuurschakelaar
Upgrade van het filter Vdesign uit 1969
Sync-verbeteringen
Verbeteringen van de OSC1-ramp voltage voor de sync-mod
Calibratie van alle modules
Het reverbcircuit is aangepast voor betere prestaties van de mixpotmeter.
Alle puntjes op de knoppen zijn ter bescherming voorzien van een klein druppeltje blanke lak.

Op mijn verzoek is de RVG niet aangepast naar de nieuwere versie. De oudere versie heeft een langzamer tempo en werkt daardoor beter naar mijn voorkeur.
De totale kosten voor die upgrade waren € 527,17.

Er zitten 32 Ghielmetti pins bij. Standaard zitten er 16 stuks bij een nieuwe Portabella, maar ik heb gekozen voor een volledig "pin park". De kosten voor die extra 16 pins waren € 179,- (€ 11,20 per stuk).
De originele adapter zoals geleverd door Pin Electronics is uiteraard inbegrepen.

Ik verstuur hem liever niet, maar het is uiteraard wel een mogelijkheid. De verzendkosten kunnen dan later worden bepaald.
De Portabella kan vanzelfsprekend bij mij thuis in Nijmegen worden getest.

Een nieuwe Portabella van Pin Electronics kost nu ongeveer € 8000,- inclusief btw en verzendkosten.
De vraagprijs voor de mijne is € 6000,- + verzendkosten.
Geen ruilopties.

1747818947206.png

1747818984558.png

1747819009655.png

1747819032681.png

1747819071330.png

1747819100908.png

1747819137224.png

1747819164362.png

1747819198257.png

Back