Sovereign

rvanommen

Ouwe rot

Deze is helemaal gemaakt 'in the box'. geen hardware maar enkel softsynths.
Dit ook omdat ik met deze track een beetje getest heb of ik een beetje op mn nieuwe laptop muziek kon maken (normaal zit ik achter mn desktop, maar deze is gemaakt aan de keuken tafel voor t grootste deel).
ook veel experimenteren met multiband processors, pro-Q4 en wat andere plugins die ik eens een keer wat dieper ingedoken ben.

De samples zijn van Mass effect (deel 1) die ik ook verder geprocessed heb in de DAW.
De dialoog is duister en onheilspellend en dat heb ik geprobeerd aan te zetten met de rest van de sounds en processing.

Nou ja... ik heb er inmiddels wel weer ff genoeg aan gezeten vond ik, en wil weer wat nieuws gaan maken. dus daarom deze eerste versie maar eens ge-upload.
Commentaar op de mix is zoals altijd welkom.

PS: dit si de eerste keer dat ik een cowbell in mn track heb gebruikt!!!! :D

Het begin doet me denken aan de oude Qlimax-sets.
Ik had ooit een korte, maar intense periode waarin ik er helemaal verslaafd aan was – een paar tracks die ik élke dag luisterde terwijl ik met de bus naar school ging. :)

Ik hoor zelf ook geen cowbell in deze track. Ik heb ooit een paar nummers met dat geluidje gemaakt – misschien is het tijd om binnenkort weer iets nieuws in elkaar te zetten?

Toffe track, het groovet lekker en heeft een goeie donkere sfeer.
Wat ik wel mis, is een soort break – een moment waar alleen de kick en wat soundscapes te horen zijn, zonder de rest van de percussie. Dat zou de climax daarna extra kracht geven en ruimte maken voor een rijkere, vollere opbouw.

Groetjes!

Thanks @e-Gloomy-nations en @bebenzomusic

De cowbell zit wel een beetje verstopt. Ik ben zelf geen fan, het zit als elementje met chipcrisher erop wat verstopt. Als je weet waar ie zit dan haal je hem er nog wel uit maar hij flink geprocessed :D

Dank verder voor de vriendelijke woorden, en @bebenzomusic , ik vond zelf dat de track (climax) richting het einde wel wat impact miste nog. Ik zat zelf te denken aan een beetje verandering in de tonen (er zit natuurlijk een weinig betekendende progressie in kwa noten).
Die voorgestelde verandering om dan even de kick alleen te laten kan ik best uit proberen om daarvoor te zetten voor wat extra spice. Thanks voor de tip m8. 👍

Ps voor de enthousiasten; als je de cowbell wil horen -
3:37 is een moment waarop je hem goed hoort.
Vlak voordta ie zegt "we are infinite".

Maar hij zit er vaker in :)

Back