Do droids dream? (Chilltempo/muziekvideo)

Tukker

SyntherKloas
Lekker chill met dit warme weer en voor het weekeinde: het eerste deel van een langere mix met drie 'movements', zogezegd. Onderdeel van een EP die ik voor een lokaal museum maakte waar een interactieve tentoonstelling over chatbots was.

Lekkere track hoor, nice to dream away with met dit warme weer.
Kan me voorstellen dat dit ook bij het publiek in de smaak zal vallen.

Iets met schapen toch?

Chill nummertje. Ik houd er zelf wel van als een nummer op enig moment wel 'van start gaat' of zoiets. Dat drums en bas samen een groove neerzetten. Dat gebeurt hier niet echt dan blijft het voor mij toch klinken als een langgerekt intro dat ergens naartoe werkt zonder dat het daar ooit komt.

Afgezien van mijn eigen verwachtingen en voorkeuren is dit toch een fijn stukje muziek. Het stopt wel abrupt, maar dat zal dan wel overlopen een andere 'movement' (?).

Iets met schapen toch?

Chill nummertje. Ik houd er zelf wel van als een nummer op enig moment wel 'van start gaat' of zoiets. Dat drums en bas samen een groove neerzetten. Dat gebeurt hier niet echt dan blijft het voor mij toch klinken als een langgerekt intro dat ergens naartoe werkt zonder dat het daar ooit komt.

Afgezien van mijn eigen verwachtingen en voorkeuren is dit toch een fijn stukje muziek. Het stopt wel abrupt, maar dat zal dan wel overlopen een andere 'movement' (?).
Dat was hier niet de bedoeling: het moest contemplatief zijn, zeg maar. Ruimte voor gedachten overlaten, niet teveel op de voorgrond. Hier is de hele EP te beluisteren en dan hoor je dat de andere twee gedeelten van die eerste mix eenzelfde atmosfeer vasthouden. De tweede mix is iets meer "groovy", omdat het publiek nou ook weer niet in slaap moest vallen. HAHA

Attachments

• Screenshot_20250621-214243.png
    Screenshot_20250621-214243.png
    233,7 KB · Bekeken: 54
Beeldend, mooi. Het roept meteen allerlei associaties bij me op. Er zit ook een goede ontwikkeling in het nummer, waardoor het interessant blijft. Ik lees nu pas wat de opdracht was, dus wat mij betreft geslaagd 👌

Back