Jomox Alphabase Dinsync

Vic

Soldeerprofeet
De Jomox Alphabase kan syncen met oude Roland spullen zoals TR808, CR8000, TB303 etc via midi out en midi thru.
Volgens de manual door eenvoudig weg een gewone midikabel aan te sluiten op de midi out en met de Dinsync in van de 808 te verbinden.

Niet zo duidelijk is of dit ook werkt als de Alphabase externe midi clock krijgt van een andere bron.

Weet iemand of dat werkt? gebruikt iemand dat?

Gr,
Vic

Als de manual niets zegt van extern of intern clock gaat dat wel gewoon werken denk ik. Snel te zien met een scope op de relevante pinnetjes. Of gewoon een multimeter op de “run” pin moet 5V meten (voor gnd neem middelste pin)

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Wel een sidenote: zowel de 303 als de 808 gebruiken de midi pins in de kabel voor andere zaken. (Resp Triggeren van de D.s. en de fill als ik le niet vergis)

Bijgevolg zal je mogelijks problemen ervaren en moet je dus een kabel maken/modden om de midi pinnen te onderbreken

Ik heb destijds voor squarp pyramid een splitter kabel gemaakt omwille van dit probleem

• Duimpje
Duimpjes: Vic
Oh, al mn 5din (midi) kabels zijn vol bedraad, grijp nooit mis zo.

Als de manual niets zegt van extern of intern clock gaat dat wel gewoon werken denk ik. Snel te zien met een scope op de relevante pinnetjes. Of gewoon een multimeter op de “run” pin moet 5V meten (voor gnd neem middelste pin)

Scope's genoeg maar (nog) geen Alpha Base :-)

Ik gebruik nu nog een SBX-80 als clock, wil daar vannaf, die accepteerd geen midi in clock.

Sbx 1 zoeken. Nt eenvoudig onder de 200 euro. Best straf dat die jomox nog luistert naar din sync

meeste 5 pin din kabels zijn volledig bedraad, dus doorgaans werkt dat perfect.
Duurde even voor ik door had dat dat dus niet voor alle midi kabels die ik hebt geldt… had al bijna mijn re-808 weer opengemaakt toen ik gelukkig toch eerst nog even een andere kabel probeerde 😅

klopt: naar mijn ervaring: duurdere midi kabels in huis hebben vaak 3 geleiders, goedkope sssnake 5 :D

Weinig Alpha Base eigenaars op het forum ?

Back