Dozart - The Dome of Visions (Night Fullon)

Ik had de track even een paar dagen laten liggen, en sinds gisteren weer opnieuw mee bezig. Now the magic comes! The details.
Nodig iedereen uit (nog) eens te luisteren :D

Laatst gewijzigd:
Begint mooi en mysterieus, daarna gaat ie lekker los. De kick zou misschien iets korter kunnen voor een betere impact/strakker in de mix. Hij is nu een beetje te slobby/modderig. Vind het knap van je hoe je al die "ear candy" geluiden weet te maken. Lijkt me een hoop werk. Er gebeurt echt een hoop in je track, allemaal van die kleine thema's. Denk dat dit het goed doet op de dansvloer. Zou er lekker op los gaan en staan te stuiteren! Thuis op de bank is het me net iets te veel. Je artwork plaatje past wel goed bij de track.

Het tweede deel pakt mij meer (vanaf 3:30). Leuk met die vocal shops. Die tweede vocal er bij pakt mij ook wel emotioneel. Het tweede deel vind ik super gedaan, het deel daarvoor pakt me niet echt. Komt bij mij over als te veel kleine thema's. Het past ook wat minder bij de track zelf als je het als een verhaal wilt brengen naar de luisteraar. Zou zeggen (mij mening uiteraard) om het stuk tussen :025 tot 3:30 er uit te knippen. Een stuk van het outro aan de voorkant te plakken en deze zo op te bouwen naar 3:30.

Begint mooi en mysterieus, daarna gaat ie lekker los. De kick zou misschien iets korter kunnen voor een betere impact/strakker in de mix. Hij is nu een beetje te slobby/modderig. Vind het knap van je hoe je al die "ear candy" geluiden weet te maken. Lijkt me een hoop werk. Er gebeurt echt een hoop in je track, allemaal van die kleine thema's. Denk dat dit het goed doet op de dansvloer. Zou er lekker op los gaan en staan te stuiteren! Thuis op de bank is het me net iets te veel. Je artwork plaatje past wel goed bij de track.

Het tweede deel pakt mij meer (vanaf 3:30). Leuk met die vocal shops. Die tweede vocal er bij pakt mij ook wel emotioneel. Het tweede deel vind ik super gedaan, het deel daarvoor pakt me niet echt. Komt bij mij over als te veel kleine thema's. Het past ook wat minder bij de track zelf als je het als een verhaal wilt brengen naar de luisteraar. Zou zeggen (mij mening uiteraard) om het stuk tussen :025 tot 3:30 er uit te knippen. Een stuk van het outro aan de voorkant te plakken en deze zo op te bouwen naar 3:30.

Thanks voor je uitgebreide feedback!
Die kick.... normaal gesproken doe ik dat altijd met een rekenformule van 60.000: door het aantal bpm en bla bla, maar dan heb ik meestal niet zo'n rolling bass als nu dus werkt dat meestal ietsje anders.

Beetje knullig haha. Je hebt helemaal gelijk dus en hoor gelijk een zeer hoorbaar verschil nu ik 'm net goed heb gezet.

Het overige wat je benoemt ga ik zeker nog eens even nalopen. Mogelijk kan dat nog wel wat bijgeschaafd worden en gaan er hier en daar toch nog wat geluidjes te veel door elkaar of zo. Zal er nog eens naar kijken. :okdan:

Oke, vond je helemaal gelijk hebben, dus heb wat met je feedback gedaan. En best veel ook. :P
In eerste instantie gekeken of er niet in dat eerste deel toch weer wat dingen te veel door elkaar gingen en sounds niet helemaal lekker hun eigen ruimte kregen.
Daar zeker nog ff wat dingen in gefinetuned.
De kick is nu precies gehalveerd qua lengte. Ik werk altijd met de ' Kick 2 VST' , en met die rekenformule die ik noemde. Hij stond op de lengte die hoort bij 1/8 note al die tijd. (wel met shaperbox ducking) 8o) Beetje slordig, maar blijkbaar was het niemand opgevallen en vond het zelf ook wel lekker klinken. Maar ja, das nie hoe ut 'heurt' haha.

Verder heb ik nu elementen van dat latere stuk bij 3:30 naar voren gehaald in de track zodat het eerste stuk, en latere gedeelte, hopelijk een betere cohesie krijgen qua gevoel als je er naar luistert. Heel goed punt. Ik hoop dat het nu al beter klinkt wat dat betreft en het je meer meeneemt tijdens het luisteren.

Versie geüpdatet dus

Laatst gewijzigd:
De kick heb ik een boost gegeven op 110Hz. Qua volume kick en bass adviseert men vaak een volumeverschil van 2 á 3 db. Maar dat verschil was een krappe 1dB in de vorige versie (geen idee die verhouding altijd wel weer een paar keer scheef gaat zitten tussen alle bewerkingen door, pfff). Dus dat ff rechtgetrokken. En contrast nog een klein beetje aangepast in de low end focus in Ozone. :P

Dank u!

En nu? Nog steeds?
Stukken beter! Ik luister op de laptop waardoor ik niet echt goed het sublaag kan beoordelen. Maar zo op het eerste gehoor zou de kick misschien nog een kleine boost in rond de 50/60hz kunnen gebruiken. Zelf gebruik ik altijd Bark of Dog 3 om het wat meer bottom end / body te geven.

Stukken beter! Ik luister op de laptop waardoor ik niet echt goed het sublaag kan beoordelen. Maar zo op het eerste gehoor zou de kick misschien nog een kleine boost in rond de 50/60hz kunnen gebruiken. Zelf gebruik ik altijd Bark of Dog 3 om het wat meer bottom end / body te geven.

Ah, mooi! Thnx. Ff naar buiten en dan zal ik straks die plugin eens bekijken. Gratiesch en voor niks, dat is alvast dikke prima. Daar houden we van ;p

Goeie plugin, absoluut! Zeker bruikbaar voor net dat ene zetje in het low end. Die gaat voortaan bij m'n standaard wapenuitrusting :maffia:

Hoe vinden jullie het nu klinken dan? Knalt nu wel lekker zo?

Back