Eenzaam en alleen in het ochtendgloren

Dorian Urac

Aaaaaarrghhhhh!!!
Help, ik ben he-le-maal moederziel alleen op SF...

Screenshot 2025-08-04 at 04.34.14.png

Heel raar dit. Kennelijk is er maandag ochtend half 5 helemaal niet online...? :? Is dit nu hoe het na de apocalyps voelt?

Hm, ik ga serieus maar even fris en fruitig in het ochtendgloren een liedje afmixen voor de dag begint.
Good morning folks! :W

Wat ik me serieus afvraag: zijn er meer zoals ik, die op bizarre tijden muziek maken?
Ik doe geloof ik niet echt aan biologische ritmes of zo. Melatonine is voor burgertrutten toch? 8)

Laatst gewijzigd:
Tja het is ofwel hier nonsens schrijven ofwel muziek maken op rare uren. Een ding tegelijk, ik ben maar een man. En na 23u ben ik jammer genoeg al een poos te moe voor iets anders dan nonsens. Misschien end augustus als de rest uren vliegen van me af is.

Vroeger mocht ik nog weleens, ook doordeweeks, doorhalen tot het ochtendgloren, maar sinds burgerlijke werktijden, gezin en passeren van de 40 is dat al geruime tijd geschiedenis.

Maak jij soms ook graag muziek tussen 26u64 en 34u93?
Op dat tijdstip werk ik alleen in reverse time, voor de extra spooky effects in m'n muziek

Of meer correct gezegd:
keizum n’m ni stceffe ykoops artxe ed roov, emit esrever ni neella ki krew pitsdjit tad pO
8)

Laatst gewijzigd:
Hm, ik ga serieus maar even fris en fruitig in het ochtendgloren een liedje afmixen voor de dag begint.
Good morning folks! :W

Wat ik me serieus afvraag: zijn er meer zoals ik, die op bizarre tijden muziek maken?
Ik doe geloof ik niet echt aan biologische ritmes of zo. Melatonine is voor burgertrutten toch? 8)
Geef nu eens wat meer context. Heb je nu je vakantiedagen? Ben je student of werkloos? Heb je slaapproblemen? Een oncontroleerbare nood aan 'stoer' doen online? etc.

Geef nu eens wat meer context. Heb je nu je vakantiedagen? Ben je student of werkloos? Heb je slaapproblemen? Een oncontroleerbare nood aan 'stoer' doen online? etc.
Omdat je het vraagt en ik van de eerlijke antwoorden ben tussen alle gein door:

Slaapproblemen. Altijd al gehad. Als kind zat ik al tot diep in de nacht rechtop te piekeren hoe je dat doet: in slaap vallen. Ooit laten doormeten in een ziekenhuis en daar bleek dat ik veel te weinig melatonine aanmaak. Zet me urenlang in een donkere kamer zonder enige prikkels en ik val @#$% nog niet in slaap. En dus werk ik al jaren als ZZPer (= vrijheid), met wat mantelzorgen en creatieve projecten ernaast, en slaap wanneer dat opkomt en met m'n (weinige) afspraken uitkomt. Soms is dat midden op de dag, soms om 5 uur 's ochtends en soms om 10 uur 's avonds (wat gisteravond het geval was).

't Was dus aanvankelijk heel irritant en onwerkbaar met school en zo, maar 'k heb m'n volwassen leven er omheen gebouwd. De laatste jaren gaat het wel langzaam naar een wat stabieler patroon, vermoedelijk door leeftijd (minder druk maken om dingen) en ook door een flink prikkelloos leven (beetje kluizenaar-achtig). Met het geluk dat ik kennelijk prima functioneer als ik in ieder geval de 6 uur slaap haal. En als het een keer uit de hand loopt met 2 of 3 keer minder dan 4 uur slaap per etmaal, dan gaat er de nacht erna gewoon melatonine in pilvorm in. Maar dat is denk ik niet verstandig om vaak te doen. Ach, het zal wel een bijproduct zijn van een creatieve, neurodiverse geest, dus ik ben er in de eindbalans wel blij mee. :)

Verder wil ik voor de gemoedsrust van @klinkske best beweren dat het ook een kwestie is van stoer doen, want dan voelt die arme jongen zich niet zo alleen haha ;)

Laatst gewijzigd:
ZZPer, da's zelfstandige he? Ik heb daar nooit de 'vrijheid' in gezien. De 'baas' is de klant + werk en vrije tijd zijn nooit mooi van elkaar te scheiden.
Over het laatste gedeelte van je zin, het is belangrijk dat je grenzen stelt en deze duidelijk communiceert. Zelfs vast legt in de overeenkomst. Gebruik een andere e-mail etc die je op vaste tijden opened. Niet aan het einde van je werkdag, in de avond of weekend. Misschien niet in elke branche makkelijk, maar wel belangrijk om te doen.

ZZPer, da's zelfstandige he? Ik heb daar nooit de 'vrijheid' in gezien. De 'baas' is de klant + werk en vrije tijd zijn nooit mooi van elkaar te scheiden.
Het heeft z'n voor- en nadelen, maar inderdaad privé en werk lopen sneller door elkaar, maar dat boeit me niet zo. Je moet ook wel wat zelfdiscipline hebben om jezelf telkens weer aan de slag te zetten. Voor mij was het altijd het ideale type werkverband. Weinig overprikkeling en zo. En pauzes die je zelf kan bepalen (lekker tussendoor even je studio in duiken.) :)

Back