Suzanne Ciani in de Singel in Antwerpen op 11 oktober 2025

digit62

These are not the Droids you're looking for
Elektronica-legendes Ciani en Actress verkennen het spanningsveld tussen mens en machine.

Een baanbrekende livesamenwerking tussen twee grote namen uit de avant-gardistische elektronische muziek: de vijfvoudig Grammy-genomineerde componiste Suzanne Ciani en Actress, één van de meest aparte en invloedrijke elektronicaproducers van vandaag.

Beiden hebben gedurende hun carrière blijk gegeven van een niet-aflatend verlangen om met hun projecten onnavolgbare muzikale omgevingen en ervaringen te creëren. Ciani vult de ruimte met onstuitbaar aanzwellende geluidsgolven, synthesizermelodieën en klankkleuren, die op een diep persoonlijke en bijna spirituele manier een verlangen uitdrukken naar verbondenheid en communicatie. De contrasterende sound van Actress klinkt dan weer heel industrieel en rauw, en creëert met opnames van stadsgeluiden een heel eigen ritmisch raamwerk.

Wat Actress en Ciani verenigt, is de volstrekt unieke essentie van hun muzikale universum. Door de kracht van hun gelijkenissen en verschillen te bundelen ontstaat een gloednieuwe, quadrafonische samenwerking, waarbij tijdens een immersieve ervaring grensverleggende elektronische landschappen worden geschilderd.

1756066360972.png

Een unieke kans om Ciani aan het werk te zien.

Weet iemand of ze ook in NL gaat optreden? De info op haar site lijkt niet up-to-date maar misschien staat het op FB of iets waar ik geen weet van heb.

Weet iemand of ze ook in NL gaat optreden? De info op haar site lijkt niet up-to-date maar misschien staat het op FB of iets waar ik geen weet van heb.

Vorige week (helaas voor je) in het Planetarium van Artis tijdens ADE. Was zelf te laat voor kaarten

Ja klopt. Toen kon ik niet. Maar als ze in maart ‘26 in Brugge is, dan rond die tijd misschien ook in NL.

Gisteren naar haat optrede. Gegaan, was super top.

Nadien nog praatje gemaakt met haar en hele uitleg gekregen van haar setup en Buckla 200.

Die 80 jaar oude dame is een hele lieve synthnerd.
Het was me een eer.

Back