1955 - Born to be wild ... itzmie

MusicisLife

Nieuwkomer
Hallo ben 70 jaar. Mijn vrouw idem. Ik kom uit een zeer muzikale familie. Ik heb echter nooi zelf iets met muziek gedaan. Ik wil wat muziek maken, voor mijzelf .. me uitleven op jankende gitaar muziek zoals Jimmy hendrix en en van Aquilar (Filipijnen) junior., hij is de zoon van Freddy Aquilar, toendertijd wereldberoemd door zijn lied "Anak". Zijn zoon speelt ook in de trant van "onze ". Jimmy H. Vader en zoon hadden een muziekbar vlak bij ons, om d ehoek. IN Manila. En verder wil ik latin american soort muziek maken met veel ritme voor mij en mijn vrouw om samen te bewegen en te dansen. Daar houden w ebeiden van maar ook hier, we kennen nauwelijks tot geen dans maar "doen"/ verzinnen maar wat .... Beetje plezier en nog gezond ook. Lukt mij dat dan wil ik bij familie feestjes de boel een beetje opluisteren met tussen de andere muziek door war Latin American te "spelen". Ik denk mijn favoriete instrument is een kwyboard met uidsprekers ingebouwd en veel dingen die je automatisch kunt instellen er op. Ik ben ook niuwsgierig naar klarinet ondat mijn vader klarinet speelde en al zijn broers en zussen speelden ook instrumenten onder leiding van mijn opa: die zo twee harmonieën ( fanfares ??) heeft opgericht. Spreek nu wel over zo een 90 jaar geleden ( in een dorp dicht bij Maastricht).

IK hoop, in ieder geval als eerste, hulp bij het kiezen van het juiste instrument cq juiste keyboard. IK heb ooit een GEM keyboard in huis gehad, . Die zou nu naar schatting 40 jaar oud zijn en daar maakte JH achtige jankende gitaarmuziek mee. Vond ik gaaf. Is me altijd bij gebleven. IK ben ... digibeet, en heb nog nooit een instrument gelezen en de enoge noot die ik ken is de pepernoot. ik wil gewoonexperimenteren en zien of ik leuke latin american muziek er uit kan halen zonder programmeren. Gewoon wat van die basisritmes en geluiden en daar wat overheen tokkelen.
Misschien zijn jullie hier wat lacherig over maar voor hulp ( lees advies aanschaf en zeker ook wat ik vooral beter NIET kan aanschaffen) zou ik jullie erg dankbaar zijn.
Dit is dus mijn inyroductie. Als mijn vraag ergens anders beter zou staan dan veaag ik d emoderator die elders te kopieren en mij dat te laten weten. Ik neem aan dat er een seintje naar mijn email adres gaat als er iemand reageert.

M vr gr, Musicislife

@JimmyEyckmans hier op het forum is onder andere de man die je kan informeren. 👍

Welkom!

Cheers,
Exo. :mega:

Tot nu wijzen mijn "onderzoeken" vooral naar KORG EK-50 de CSA uitvoering. Maar waar is die verkrijgbaar? Liefst IN NL Belg of DuitslandDe rest vind ik niet veel aan. Zelfs niet met downloads. IK hoorde iets van Latin 1 en 2. Nou latin 1 vond ik ook al niks. IK heb de indruk dat die allemaal veel minder hebben op Latin gebied. Tenminste na het bekijken en vooral luisteren naar veel demo's in you tube. Een die dat benadert en zelfs overtreft zou de veel duurdere en professionelere Korg PA 700 zijn die 2-2,5 mille zou kosten. En ook gebruikt nog 1500 ... Dan werd genoemd de Medeli AKX 10 met mooir klanken en vocale functies den ie zou kosten 600 - 800 euro? Maar ook latin ???? Verder de Casio VCT S1000 maar geen Latin ( of weinig) stijlwn voor 800-1000 euro.

Mensne graagg jullie reacties en bevindingen ervaringen en weet ik wat hierover. Het geluid en de Latin en de jankende gitaren zijn belangrijk. Maar hoeft niet krachtig te zijn, daar is altijd wel iets van luidspreker bij tekrijgen voor als ik vaker ergens gaan "spelen". In die zin trouwens ook ... formaat en gewicht tellen ook wel mee.

gebruikt mag ook, graag zelfs, mits in echt goede staat

Ik zou een belletje of mailtje eraan wagen om te zien waar je eventueel die uitvoering van de Korg EK-50 kunt kopen. Zie hier voor de importeur Benelux, daar voor Deutschland.

Op youtube kom ik soms wel wat zaken tegen die me doen denken aan wat je vraagt. Zoek eens naar yamaha ry30, dat is een drum computer die geliefd bleek voor de zuiderse muziek genres. Misschien geeft t je wat inspiratie, als je hoort wat men er mee doet in combinatie

Het is geworden .... een Yamaha Tyros 4 met een Ketron SD2. Na de eerste euforie en leuk uitproberen hoe en welke geluiden er uit te krijgen wil ik meer.
Als digibeet, geen noten kunnen lezen en 70 jaar oud, zoek ik iemand die in 25 km rond Maastricht/ Kerkrade woont en die mij kan helpen wegwijst te worden met dit KB en de Ketron. Of communiceren via het internet.
(Bij voorkeur iemand met ook een Tyros). En bekend met de mogelijkheden van deze set. Meer in de trant van kant en klare dingen waar ik overheen een beetje kan overspelen. Maar dus zo dat ik het als het ware ook gewoon kan laten spelen als we met iets anders bezig zijn. Een soort juke box functie erbij, er op.

Kortom, ik weet niet wat ik gekocht heb maar wil graag gericht naar onze smaak wat spelen van nummers en met muziek.

Ik heb met dit verzoek een nieuw topic geopend en verzoek de moderator deze hier te sluiten voor verdere reacties zodat er niet in twee topics gereageerd kan wordenop hetzelfde verzoek

Vergelijkbare discussies

Back