Softsynth ala OB Matrix-1000

rudolfus

Ingeburgerd
Hallo allemaal ,

Bestaat er een softsynth met ongeveer dezelfde mogelijkheden als de M-1000 . Ik bedoel met keuze externe Envelope trigger , zonder dat het keyboard hier op reageert .
je kunt dan de Envelopes bedienen met Expressie pedalen via midi cc controller nummer , dit is zeer uniek maar weet niet welke softsynth dit ook kan .

Je vraag breng me wat in de war, langs de ene kant wil je een externe (momentane) trigger, langs de andere kant via een expressiepedaal (die langzaam van waarde verandert -welke is dan de triggerwaarde?).

Sowieso denk ik niet dat je naar een sofsynth moet zoeken, maar eerder naar een DAW die dit kan. In Bitwig bijv kun je opzetten als de expressiepedaal een waarde overschrijdt, dat die dan een envelope triggert. Die envelope map je dan naar eender welke waarde van een softsynth. Er zijn zeker nog andere DAWS die zoiets kunnen.

Hallo , het is gewoon mogelijk heb ik pas ontdekt via Voltage Modular van Cherry Audio , daar kun je alle synth onderdeel modules patchen en heb je alle vrijheid .
Je kunt gewoon een Envelope naar de oscillatoren patchen en via de Atack en Relaise de snelheid vd Glide bepalen en de ENV via een midi CC nr in werking zetten ,
dus dan krijg je een externe Envelope net zoals de OB Matrix 1000 die een schakeling in de editor had voor interne / extern ENV .

Je kan toch een pedaal aan een midicontroller hangen en dan in practisch iedere synth parameters mappen naar die controller?

Dat gaat zeker niet werken , elke x als je op de toetsen triggerd gaat die ENV weer mee en niet alleen extern via een CC contr nr wat wel weer modular kan .
Dan pak je gewoon een ENV zonder gate trigger die alleen reageert op een midi cc contr nr. en verbonden is met de ingang van een Oscillator .
Maar helaas moet je heel veel weten van al die wirwar van kabels verbindingen om iets voor elkaar te krijgen bij een Modulare Synth .
Ik heb nu wel die Glide of ENV pitch , maar als ik cc 64 gebruik voor hold , triggert de ENV niet meer , wat weer wel gaat bij een normale softsynth .
Het zal best ook kunnen bij de Voltage Modular zoals alle andere softsynths van Cherry Audio , alleen hoe doe je dat ,
Hold houden en toch de volume ENV triggeren met het keyboard of gitaarsynth .

Back