Even eerlijk voorstellen

Vleeming

Nieuwkomer
Hoi, Mijn naam is Peter en ik wil direct eerlijk zijn waarom ik hier ben :D
Ik ben enorm fan van alle vormen van elektronische muziek maar zelf maken is niet mijn ding. Ik ben in bezit gekomen van een Yamaha SU700 en na wat schoonmaken, nieuwe encoders plaatsen en functionaliteiten testen ben ik erachter dat hij in mijn bezit simpelweg zonde is. Er zijn mensen die hier enorm toffe dingen mee kunnen.
Nu weet ik hoe fora werken en dat je niet lid wordt en direct iets te koop aanbiedt maar dat is eigenlijk wel mijn doel. Ik wil namelijk het liefst dat hij bij iemand terecht komt die er echt enthousiast over is en uiteraard wil ik er gewoon voor krijgen wat hij waard is. Dus advies over de waarde etc is meer dan welkom.

Hi, nou wellicht even uitzoeken hoeveel ram erin zit en scsi optie of extra out board. Best leuk ding!

Nou dat kan ik wel vertellen. 68Mb ram, scsi optie is aanwezig, de extra out board helaas niet.

Encoders zijn dus allemaal vervangen dus geen skippende encoders meer.

Heb je een kabel of externe drive ervoor? Even goede foto's maken van alle kanten ben wel benieuwd..

Heb je een kabel of externe drive ervoor? Even goede foto's maken van alle kanten ben wel benieuwd..
Geen kabels buiten de stroomkabel. Intern kan je een sd2scsi aansluiten om zo gebruik te maken van de scsi. Of natuurlijk via de externe connector.

Attachments

• IMG_1042.JPG
    IMG_1042.JPG
    238,5 KB · Bekeken: 123
  • IMG_1043.JPG
    IMG_1043.JPG
    145,3 KB · Bekeken: 120
  • IMG_1044.JPG
    IMG_1044.JPG
    200,1 KB · Bekeken: 112
  • IMG_1045.JPG
    IMG_1045.JPG
    162,5 KB · Bekeken: 123
  • IMG_1046.JPG
    IMG_1046.JPG
    200,6 KB · Bekeken: 110
  • IMG_1048.JPG
    IMG_1048.JPG
    307,8 KB · Bekeken: 115
  • IMG_1049.JPG
    IMG_1049.JPG
    174,9 KB · Bekeken: 125
Even snelle search gedaan.. deze is best duur maar er is een gotek beschikbaar..

Screenshot 2025-10-14 at 12.05.53.png

Ik heb zelf nog een denk ik geschikte scsi liggen..

image.jpg

waarom zou je floppy emulator gebruiken, zo'n scsi2sd lijkt me veel meer relaxed voor een sampler met 64mb ram

mooi toestel verder voor de liefhebber
welkom overigens!

Er past een reguliere gotek in, deze zijn beduidend goedkoper.

Ja klopt, maar dan moet je hem zelf configureren, ik had er zelf niet zo'n zin in dus kocht ze weleens kant en klaar voor bepaalde vintage gear. Ik vind het wel een meerwaarde. De su700 heeft geen sample over midi. Niet iedereen heeft scsi liggen..

Als je disk images van floppies wil gebruiken met oude sample packs kan het wel handig zijn. Maar SCSI is inderdaad wel fijner/minder naar vanwege groot opslagvolume en hogere snelheid (al is ook dat voor hedendaagse begrippen traag). Prijsverschil in die floppy emulatoren zit trouwens ook in het type, die @MstrFX linkt is een deftigere versie met OLED en encoder zodat je op het ding zelf kunt browsen. Die van Amazon(?) is een reguliere met alleen maar digits en drukknopjes dus een stuk spartaanser.

Als je disk images van floppies wil gebruiken met oude sample packs kan het wel handig zijn. Maar SCSI is inderdaad wel fijner/minder naar vanwege groot opslagvolume en hogere snelheid (al is ook dat voor hedendaagse begrippen traag). Prijsverschil in die floppy emulatoren zit trouwens ook in het type, die @MstrFX linkt is een deftigere versie met OLED en encoder zodat je op het ding zelf kunt browsen. Die van Amazon(?) is een reguliere met alleen maar digits en drukknopjes.
Dat is zeker waar.

Is er iemand die iets over de waarde kan zeggen? Op ebay kijken kan ik ook maar ik zoek echte kennis.

Tis een lastige tijd.. de helft hier heeft een TR-1000 besteld de andere 50% is aan het sparen :D

Audiofanzine zet hem op 280 euro maar de prijzen zijn al jaren erg grillig tussen 100 en 500. Dus die 280 is een gemiddelde. De verschillende prijzen hebben mogelijk te maken met al dan niet aanwezige opties, goteks etc. Dus nu heb ik je nog niet echt wijzer gemaakt. :)

Back