Ace Frehley (74) van rockband Kiss overleden

MPU-401AT

Ouwe rot
Ace Frehley, sologitarist van de Amerikaanse rockband Kiss, is op 74-jarige leeftijd overleden.
Frehley overleed in het bijzin van zijn familie aan de gevolgen van een val in zijn opnamestudio in september.
In een verklaring zeggen zijn familieleden "volledig ontroostbaar en gebroken te zijn".
"We koesteren de mooiste herinneringen en zijn lach", laat de familie weten.
De oorspronkelijke leadgitarist van de band, wiens echte naam Paul Daniel Frehley luidde,
was een van de vier bandleden van het eerste uur. De hardrockband Kiss werd begin jaren zeventig opgericht door
zanger Paul Stanley, basgitarist Gene Simmons, drummer Peter Criss, aangevuld met Frehley.

Lees op Wikipedia "he had been on life support and a ventilator due to brain bleeding caused by his fall". Zeventigplussers kunnen maar beter altijd een helm dragen, bij alles wat ze doen. Bij het fietsen, lopen, bezig zijn in de studio, etc.

Ongelukkig natuurlijk zo'n val maar hij had toch een aardige leeftijd bereikt, may he RIP.
Ik heb ze ooit nog gezien voordat ze echt populair werden met dat hitje I was made for loving you toen Frehley nog bij de band zat, dat zal ongeveer 1976 zijn geweest.
Ik hield wel van hardrock indertijd maar vond het muzikaal niet echt zo goed maar het was meer om de show die ze toen erbij hadden met dat vuur- en bloedspugen dat ik ze zag.

Als kind was ik behoorlijk leip van Kiss, maar dat had meer met hun kostuums en makeup te maken dan met de muziek zelf. Ondanks dat ik altijd wel in de rock en metal heb gezeten, was Kiss nooit een favoriet. Maar wel een iconische band natuurlijk. RIP Ace, helaas een van de vele artiesten op leeftijd die ons aan het ontvallen zijn de laatste tijd.

Neu, Kiss was het niet voor mij. Een vriendje op school draaide wel eens wat maar ik vond het maar niks. Zelfs die gitaar vond ik lelijk. Als het hard moest mid 70's dan ging ik wel voor Deep Purple en Led Zeppelin.

Paar nummers waren leuk, maar ook niet echt mijn band. Maar, Rest In Peace.

Back