Juno-106 bank buttons werken niet en batterij leeg

Tijs

Ouwe rot
Mijn 106 heeft een lege batterij. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om deze te vervangen door een houder met een 14500 cel (3.7V)? In principe wordt hij meestal vervangen door een Cr2032 3V maar lees ook berichten dat een 3.6V ook zou moeten kunnen.

Daarnaast werken ook alle bank/patch buttons niet meer sinds ik hem een paar jaar niet gebruikt heb. Kan dit te maken hebben met de lege batterij of duidt dit op ernstigere problemen; het lijkt me sterk dat ze opeens allemaal niet meer werken door slechte contacten van de buttons zelf?

Verder werkt de synth wel naar behoren en is voorzien van clone voice chips.

Waarom zou je afwijken van de standaard? Die zaken hebben 10 tallen jaren gewerkt. Ik zou beginnen met die batterij inderdaad. Met wat geluk zijn de andere zaken dan verholpen (mogelijk na een factory reset) - google even die reset

Ik heb een 14500 cel en houder hier liggen en zou dan evt morgen een zondag projectje kunnen doen Er zit ook behoorlijk wat meer Wh in zo'n cell wat zou betekenen dat het vervangen ervan veel minder vaak zou hoeven in de toekomst. Maar idd wellicht wat meer geduld hebben en een cr2032 houder bestellen. Duurt alleen wat lang om bezorgd te krijgen waar ik woon...

Als je echt DIY Macgyver wil gaan, kan je de cr2032 klemmen tussen twee dunne rondellen en vervolgens hieraan de kabeltjes solderen. Heb dat bij een dx7 gedaan en werkt prima. Wel even de spanning meten met een multimeter. Héle dikke rondellen kunnen mogelijk voor teveel weerstand zorgen

De knopjes reageren niet omdat je batterij leeg is, vermoed ik...

Laatst gewijzigd:
Back