Yamaha SPX2000 Digital Multi-effects Processor

Status
Please reply by conversation.

TheKing

Mini Midi Mietsie

Ik zoek een Yamaha SPX2000 Digital Multi-effects Processor (19inch rack module)

In goede en nette staat en zonder gebreken. Ik hoor graag van jullie.

Hoi, ik heb er eentje te koop, 350 euro. Heeft uiteraard wat sporen der tijd, maar door het midden genomen in prima staat.

Attachments

• Schermafbeelding 2025-11-04 om 09.17.42.png
    Schermafbeelding 2025-11-04 om 09.17.42.png
    303,1 KB · Bekeken: 108
Hoi, ik heb er eentje te koop, 350 euro. Heeft uiteraard wat sporen der tijd, maar door het midden genomen in prima staat.
Dank voor het aanbod maar ik zoek toch een iets netter exemplaar en de prijs vind ik ook aan de hoge kant. Ik zoek nog even verder.

Vergeten te vermelden dat hij volledig is gerecapt wat me 180 euro heeft gekost. En alle originele manuals zitten erbij.

Vergeten te vermelden dat hij volledig is gerecapt
Da's best wel een argument voor deze. VOlgens mij gaan alle SPX-en, onafhankelijk of het 90's, 900,s 100,s 2000s ofg wat dan ook voor model, uiteindelijk dood op defecte (voedings) elko's.

Da's best wel een argument voor deze. VOlgens mij gaan alle SPX-en, onafhankelijk of het 90's, 900,s 100,s 2000s ofg wat dan ook voor model, uiteindelijk dood op defecte (voedings) elko's.
Naast rond de 40 thru holes, zijn ook de diverse lekgrage SMD's vervangen voor thru hole style caps. Deze units zijn tijdbommetjes wanneer niet tijdig gerecapt. Ik heb overigens immiddels een koper naar het lijkt....

Vergeten te vermelden dat hij volledig is gerecapt wat me 180 euro heeft gekost. En alle originele manuals zitten erbij.
ik heb je een PM gestuurd.

Naast rond de 40 thru holes, zijn ook de diverse lekgrage SMD's vervangen voor thru hole style caps. Deze units zijn tijdbommetjes wanneer niet tijdig gerecapt. Ik heb overigens immiddels een koper naar het lijkt....
Wat je hier vertelt matcht een beetje met je thread over het vervangen van caps op Roland expansiebordjes en is pertinent niet waar. SMT elko's lekken niet eerder of meer dan THT exemplaren Het soortgelijke technologie met andere aansluitdraadjes en de ene technologie door de andere vervangen gaat niets helpen in het verhogen van betrouwbaarheid.

Wat je hier vertelt matcht een beetje met je thread over het vervangen van caps op Roland expansiebordjes en is pertinent niet waar. SMT elko's lekken niet eerder of meer dan THT exemplaren Het soortgelijke technologie met andere aansluitdraadjes en de ene technologie door de andere vervangen gaat niets helpen in het verhogen van betrouwbaarheid.
Ja de SMD's uit een bepaalde periode rond 2000 zijn van uitermate slechte kwaliteit geweest en lekken veel sneller dan de thru holes uit dezelfde periode. Alle lekkages die ik in m'n leven ben tegengekomen waren uitsluitend bij SMD's van tussen 1990-2000. En exact nul met thru holes. En ik heb idioot veel gear, dus vind dat ik wel een conclusie mag trekken hoor... En dan heb ik het over tientallen gevallen. En nee ik zeg niet dat moderne SMD's niet betrouwbaar zijn. Wat ik wel zeg is dat ik liever thru holes monteer omdat je daarbij kan zien wat er aan de onderzijde gebeurt. SMD's zijn ruk omdat je pas doorhebt dat iets lekt tegen de tijd dat het te laat is. Maar als een ander liever SMD's monteerd; it's a free world, ik moet ze niet.

Nu weer ontopic aub. Ik zoek nog steeds een nette en betaalbare Yamaha SPX2000.

Even googlen leverde dit op

Had eigenlijk nog nooit eerder van deze club gehoord.

In KA Duitsland zie ik er twee, elk rond de 500 euro staan en alleen ophalen.

Even googlen leverde dit op

Had eigenlijk nog nooit eerder van deze club gehoord.

In KA Duitsland zie ik er twee, elk rond de 500 euro staan en alleen ophalen.
Dank. Ik kijk van tijd tot tijd maar kom niet veel interessants tegen zoals ook hier, 500 euro is zwaar overpriced. Deze apparaten zijn bijna 25 jaar oud, beginnen electronische slijtage te vertonen als je pech hebt en hebben zeker geen cult of "vintage" status of waarde. Ik koop het liever van een forumlid die het netjes in zijn rack thuis heeft hangen dan van een PA bedrijf die er jaren mee heeft lopen sleuren van gig naar gig. Dat is wat je bij die opkopers vind, dan weet je niet wat je koopt. Ik kom nog wel een mooi prive exemplaar tegen, maar zal misschien nog even duren.

Geduld hebben heeft ook hier vaak de kansen op het vinden van mooie exemplaren tegen redelijke prijzen positief beïnvloed.
Als je haast hebt, betaal je vaak teveel.
Zomermaanden zijn een goed seizoen om pareltjes te vinden. Veel aanbod, want mensen hebben geld nodig voor de vakantie, weinig vraag, want bijna iedereen is op vakantie.

Status
Please reply by conversation.
Back