The skyline is only bright for the lucky ones (Prologue, Minifreak, Typhon, DX100)

OpenHiHats

Ouwe rot
Weer eens wat afgemaakt en eerste exportje gedaan. Best tevreden met het idee van de track. Deze eerste mix is gedaan op een koptelefoon en kan vast een hele hoop verbetering gebruiken. Tips zijn welkom.

The hoofdsequence klinkt me iets te wijd, maar ik krijg het niet zoals ik het wil. Ook klinkt die op zichzelf wat vals. Maar of het me nu stoort, ik weet het echt niet meer.

Drums: TR-8 stereo out
Hoofdsequence: Korg Prologue.
Wieeeuwwieeeuwieeeuw: Yamaha DX100
Pad: Minifreak
Rare lead: Dreadbox Typhon

Geinige track, die stab chords geven me basic channel vibes. Clapje is lekker. De open hi-hat wellicht wat luid ten opzichte van de rest. Af en toe wat abrupte overgangen....

Geinige track, die stab chords geven me basic channel vibes. Clapje is lekker. De open hi-hat wellicht wat luid ten opzichte van de rest. Af en toe wat abrupte overgangen....
Thanks! Die ohh komen idd net iets te heftig naar voren, dat viel mij ook op. De abrupte overgangen zijn wel de bedoeling, daar hou ik van. In veel tracks die ik vet vind gaat het compleet van de hak op de tak. Het moeten alleen nog betere abrupte overgangen worden.

Zelf vind ik de track uiteindelijk toch wat te chaotisch. Die rare lead heeft wel wat en rare geluiden maken vaak de track, maar ik had denk ik toch een ander pad moeten volgen. Ook is de track weer net iets te snel, lijkt het.

Laatst gewijzigd:
Hij klinkt erg goed uit de minispeakertjes van een Macbook. Vooral de bassdrum dreunt lekker door. Misschien die harde fieuwfieuwfieuw geluiden in een hall reverb laten verzuipen, als tegenstelling tegenover de droge drums?

groet, Dorian :doei:
Goed idee, van het verzuipen. Dat geluid staat inderdaad überhaupt te hard

Back