Ibanez pedaal adapter vraagje

marcuuu

Gepokt en gemazeld
Heb een oude Ibanez pedaal die werkt op twee stuks 9 Volt blok batterij. Nu kan zn batterij 250 MA leveren, dus zou dat pedaal 500 MA nodig hebben ? kan de specificaties niet vinden. Ding heeft 18 Volt nodig en heeft een mono 3.5 mm jack aansluiting. Kringloop kon alleen een 18.5 volt vinden dat durf ik niet aan. Vind het pedaal veelte vet om te slopen. Nu had ik dit gevonden alleen is 18 Volt 250 MA. Zou deze adapter met het verloopkabeltjes werken ? Het pedaal moet aan het puntje van de mini jack een Plus hebben

Die url's is verwijzing naar Bax Altijd gedoe met adapters..

Laatst gewijzigd:
2 * 9 v is om 18v te krijgen, die 500mA is vast niet nodig. Dan zijn je batterijen snél leeg.
Ik zou gewoon 18,5v gebruiken, in zoverre dat dan nog effectief 18,5v levert als je de voltmeter ziet... Soms leveren voedingen aan n voltmeter méér, en onder belasting minder dan je verwacht...
Oud spul werkt ook dat 220v verwacht en hier al dik 240v krijgt.

Kijk even hier:

Staat jouw pedaal ook bij het lijstje van 18V pedalen waar die originele adapter bij hoort? Die adapter levert maar 100mA. Wat @klinkske al zegt, 500mA is wel erg veel.
Het pedaal staat er bij en die site had ik gezien. Die 100MA was me niet opgevallen. Ben al even bezig om een adapter te vinden. Was er klaar mee en dacht bestel er een en klaar met zoeken. Met dat Bax setje zou het toch moeten werken ? Ik heb ook zn Phaser die blauwe is ook mega vet die is gelukkig wel 9V

2 * 9 v is om 18v te krijgen, die 500mA is vast niet nodig. Dan zijn je batterijen snél leeg.
Ik zou gewoon 18,5v gebruiken, in zoverre dat dan nog effectief 18,5v levert als je de voltmeter ziet... Soms leveren voedingen aan n voltmeter méér, en onder belasting minder dan je verwacht...
Oud spul werkt ook dat 220v verwacht en hier al dik 240v krijgt.
Echt een 18.5 Volt er aanhangen ? weet niet meer hoeveel MA die had dacht 2000. Twijfelde toen hem tegen kwam. Zo veel adapters in mn handen gehad met zoeken dacht zn 18 volt dc vind ik wel ff, dat viel flink tegen. normaal lukt het wel bij de kringloop.

Een FL301 is echt vet pedaal. Veel leuker dan een Boss BF2 PT909 is ook echt mega vet. Balen had dan toch die 18.5 moeten pakken. Nu zit die tussen de 100 adapters in.. dan moet er zelf een mini jack aan solderen. Zou dan solderen en dan tape er tussen doen dat de draadjes echt elkaar niet kunnen raken. Die Bax adapter + verloop zou toch moeten werken. Dan is het ff bestellen en klaar. Dat gedoe met batterijen vind ik niets

Ik heb de FL-305, eerste eigenaar sinds 1979. Ook zo’n 18V zuipschuit. Ik heb er een plug op laten zetten voor een adapter.

Dan moet je het gaatje ook groter maken. Vind een beetje zonden en zelf een andere plug op de print zetten. Zie ik ook niet zo zitten.

Aan de onderzijde van het pedaal is het volgende te lezen.

ibanez-fl-301.jpg

Een AC109 adaptor van 9V dc.
Dat zou dan deze moeten zijn.

ibanez-ac109.png

Let op de polariteit is MIN op de pin!

Mooie vintage adapter. Mijn pedaal mist dat het rubberen deel waar serienummer op staat. Maar die heeft 18 Volt nodig onder het klepje zitten twee van die 9Volt blokbatterij clipjes https://reverb.com/en-nl/item/84712...-japan-s-n-112214-with-r-logo-and-lock-on-nut

Die Ibanez pedalen hebben altijd verschillende versies. Power aansluiting zijkant en de andere dan weer achterkant. Ook met de zijkant met en zonder versiering. Ik heb die van de link met power aan de achterkant.

O.k duidelijk, dan lijkt mij een bestelling bij Bax de oplossing.
Houd wel rekening met het feit dat de originele adapter
een trafo is,en die van Bax een geschakelde voeding.
Deze kan eventueel 'storing' veroorzaken in het audio pad.

Laatst gewijzigd:
O.k duidelijk, dan lijkt mij een bestelling bij Bax de oplossing.
Houd wel rekening met het feit dat de originele adapter
een trafo is,en die van Bax een geschakelde voeding.
Deze kan eventueel 'storing' veroorzaken in het audio pad.
Die termen ken ik niet echt. Maar heb besteld en dan is het wachten. Multi voeding is wel handig alleen zitten er hele korte kabels bij. Als het pedaal ergens anders wil tussen zetten dan moet ook die multi voeding verplaatsen. Hoop dat die straks prima werkt met de adapter ;-) dank voor de hulp !!

Die Ibanez pedalen hebben altijd verschillende versies. Power aansluiting zijkant en de andere dan weer achterkant. Ook met de zijkant met en zonder versiering. Ik heb die van de link met power aan de achterkant.
Zal ik je een geheimpje vertellen over "Die Ibanez pedalen" en hun aansluitingen?

- In de afgelopen 45+ jaar zit die power aansluiting altijd aan de boven/achterkant. Dat is grofweg sinds 1979.
- Sinds ongeveer 1985 zitten de in en out jack ook aan de bovenkant.

En dat hebben ze dik 30 jaar volgehouden,....
en dus ja,disclaimer, Sinds Ibanez al een paar jaar de weg helemaal kwijt is qua pedalen kom je een totaal rommeltje tegen.

Back