4 Chord song

BastardPower

Stamgast
Volg een tijdje lessen componeren op de muziekschool. De docente vroeg me om 4 Chord song te maken, dus bij deze.
Muziekschool, dus toch nog wel op klassieke basis, we werken meestal in Musescore.
Musescore is wat beperkend qua fine tunen van geluid, maar als ik midi exporteer naar BitWig of Live, dan verlies ik me daar in de eindeloze mogelijkheden.
Ik moet die programma's nog beter leren kennen.

Ook heb ik geen gratis VST's gevonden die de Oboe en Bassoon van Musescore evenaren.

Anyway, laat maar weten wat je er van denkt en welke aanpassingen goed zouden zijn.

Attachments

• 4 Chord song.mp3
    5,8 MB
Hola,

De compositie klinkt best Goed :)
Je zal erachter komen dat musescore niet geweldig is.
Je zou cubase kunnen proberen,maar daar moet je dan weer induiken.
Over de compositie,,,, er staat wat teveel reverb op,dus ik zou het wat droger laten.
Maar ik begrijp dat dat niet het eerste doel was.
Veel succes:)

Groeten van Andreos.

Bedankt voor de tips.
Ivm die reverb vraag ik me nu af waar dit zit.
Eerste instrument is een elektrische piano van Analog Lab, daar staat in Musescore geen reverb op. Misschien wel in Analog Lab.
De gewone piano ook geen reverb.
Op de "Warm Synthesizer" van Musescore wel 1/3e reverb.
En op de Oboe en Bassoon van Musescore staat de reverb half open.

Ik ga het nu even laten rusten en er over een tijdje nog eens naar kijken., mogelijk in Bitwig. Ga me daar toch eens in moeten bekwamen.

Toffe opdracht. Weet niet of het mag van de spelregels, maar misschien kan je t.o.v. deze "A" met dezelfde akkoorden een "B"-blokje maken (andere volgorde van die akkoorden), desnoods kort - terwijl de nieuwe partijen er precies zo bij blijven komen.

Als het je docente gaat om de compositie, is 'ie sowieso al mooi geslaagd, lijkt me.

Qua productie kan je alle kanten op, en..

dan verlies ik me daar in de eindeloze mogelijkheden

.. kan ik me inderdaad voorstellen. Niet naar kijken. Komt wel. Gewoon per projectje bedenken wat je zou willen, en daar naar op zoek gaan. In dit geval de sound, bijvoorbeeld. Wil je 't poppy aankleden? Of een synth-track van maken? Meer klassiek-klinkend (ivm die oboe en bassoon)? Maar goed, dat gaat misschien verder dan de opdracht voor de muziekschool.

Even een update: mijn docente verwees me naar GarageBand waar een AI drummer in zit.
Alles dus geëxporteerd naar midi files, geïmporteerd in GarageBand, juiste instrumenten gezocht en AI drummer er bij gezet.
Het geeft wel direct een andere feel aan het stuk. Ik hoor graag jullie feedback!

Attachments

• 4ChordSong - 16_01_2026, 13.02.mp3
    3,6 MB
Back