Modor NF-1k - De keyboard versie van de NF-1 is in aantocht

NF-1k.png

Modor komt met de NF-1k , een uitgebreide keyboard versie van de Modor NF-1 desktop

Met gewogen Fatar keybed, 49 toetsen
Polyphone aftertouch
Een 50cm lange touch strip voor pitch bend en 2 10cm lange touch strips voor het modulatiewiel en CC3
Verdubbeling van de polyfonie (16 stemmen), multitimbraliteit
Programmeerbare arpeggiator
Chord mode
Hold functie
Unison

(Prijs is met nog een asterix aangegeven, dus mogelijk onder voorbehoud: € 2.950)

Last edited by a moderator:
Zie ook bijna nooit meer audio input en multitimbraal seperate outs.. boven de 1500,- zou dat toch moeten kunnen..

ziet er heel mooi uit maar dat is wel echt debiel duur voor een virtual analog synth als je het vergelijkt met concurenten zoals de korg multi/poly
Die Korg synths zijn wel heel erg goedkope plastieken hokken met crappy keybeds en een Raspberry Pi erin, terwijl deze Modor behoorlijk premium oogt en Fatar polyphonic aftertouch aan boord heeft. Maar 3k blijft dan evengoed een bom duiten ja.

Die Korg synths zijn wel heel erg goedkope plastieken hokken met crappy keybeds en een Raspberry Pi erin, terwijl deze Modor behoorlijk premium oogt en Fatar polyphonic aftertouch aan boord heeft. Maar 3k blijft dan evengoed een bom duiten ja.
als ik kijk naar de synth mogelijkheden zijn die op de m/p een stuk uitgebreider (voor zover ik kan zien meer filters, modmatrix ect) en met 64 voice tegenover 16 en 4 multi timbral vs 2. maar inderdaad zoals ik zei ziet hij er heel mooi uit en poly AT is awesome maar niet 3k awesome. voor iets van 2k zouden ze een stuk aantrekkelijker zijn als een soort premium feel alternatief

Laatst gewijzigd:
Hele vette synth engine, heb zowel de NF-1 als de NF-1m gehad. Beide wel weer weggedaan, omdat hij te veel overlap had met sommige andere van mijn synths. Vind alleen eerlijk gezegd deze keyboard versie er niet uit zien…

Een halve meter diep, slecht voor je nek met dat schermpje achteraan. Ik vrees ook voor de twee draaknoppen. Maar nog steeds een interessante bak.

Each to their own natuurlijk.

De bouwkwaliteit en klank van de Modor NF-1 (én DR-2) vind ik persoonlijk top. En met 3 OSC's, FM, drie LFO's + S&H, vier EG's, modulatiematrix, een prachtig Formant filter etc. kun je wel even vooruit.

En mocht je een keer ergens tegenaan lopen (op Modor's synth of drumcomputer bedoel ik ;)): de klantenservice is echt geweldig.

Ik vind het maar een slecht ontwerp.
Het lijkt net of ze een fatar keyboard onder de desktop hebben gespijkert.
Maak dan een nieuwe layout zodat je synth niet zo diep word.
Ook geen pitch en mod wiel. Zo een strip lijkt me niets.....

Kwa sound heel tof wel

ziet er niet uit zeg
toen ie uitkwam was t wel een vet ding vind ik, maar jees, wel gedateerde interface en beetje diy vibe
voor dat geld heb je echt wel geilere bakken toch

Ik ben geen liefhebber van het design (met name de UI), maar volgens mij is het wel mooi/kwalitatief hoogwaardig spul wat ik er van gezien en vluchtig geprobeerd heb (de OG desktop versie). Ben het wel eens dat in deze form factor de plek van het scherm ongelukkig gekozen lijkt en dat 'ie onnodig diep is. Die strips ipv pitch/modwheels of een joystick of levers oid ben ik meestal ook niet zo'n voorstander van. Zo'n touchstrip boven het keyboard kan dan wel weer leuk zijn.

Back