Ken Downie 'The Black Dog' overleden

Nog steeds fan zowel van de originele Black Dog als de huidige samenstelling.Laatst nog een luistersessie meegeluisterd waarin ze uitgebreid de productie van hun nieuwste album uitlegden (en nog steeds vaak verschillende Virussen gebruiken). Een van de weinig og acts die ik nog steeds relevant vind #northernelectronicsoulforever

Sorry, off topic: damn, had ik niet gezien nog. Een oude bluesheld voor mij, ook al weer weg... R.I.P. Chris.
Ja, die man heeft echt veel mooie muziek gemaakt, ik vind zijn onbekendere werk vaak ook een stuk leuker dan de hits. Geweldige stem, diepe interesse in de muziek. Het is jammer maar hij heeft het nog aardig volgehouden gezien de langdurige problemen met zijn gezondheid die hij al had.

Dacht aan een topic maken, maar voor SF is hij verder niet echt relevant denk ik.

-edit- Oh ik zie dat @MPU-401AT er al eentje gemaakt heeft intussen

Wat naar om te lezen! Heb vorige week hun 'laatste'(?) binnengekregen. Sinds de lockdowns, toen ik TBD opnieuw ontdekte, is er geen dag voorbijgegaan dat ik geen muziek van hen draaide. Elk album weer een juweel, ik zou geen favo kunnen noemen.

1766421627497.png

Ik ken TBD eigenlijk niet zo heel goed, maar als ik zo door dat album hierboven klik hoor ik een hoop dat mij aanspreekt. Ik zal er eens induiken.

Ik ken TBD eigenlijk niet zo heel goed, maar als ik zo door dat album hierboven klik hoor ik een hoop dat mij aanspreekt. Ik zal er eens induiken.
Zou Bytes uit hun vroege jaren ook eens proberen (lijkt een verzamelaar, maar is allemaal Black Dog). En veel andere 90's werk is verzameld in Book of Dogma. Er zit een flinke breuk in Black Dog rond 2000 toen 2 van de 3 eruit stapten en met Plaid verder gingen. Vind daarna Silenced en Scarecrow aanraders. Kwaliteit is soms periodes meer van hetzelfde, maar vind ze de laatste tijd wel weer erg goed.. Downie was de enige echte constante al die jaren ook haren

Zou Bytes uit hun vroege jaren ook eens proberen (lijkt een verzamelaar, maar is allemaal Black Dog). En veel andere 90's werk is verzameld in Book of Dogma. Er zit een flinke breuk in Black Dog rond 2000 toen 2 van de 3 eruit stapten en met Plaid verder gingen. Vind daarna Silenced en Scarecrow aanraders. Kwaliteit is soms periodes meer van hetzelfde, maar vind ze de laatste tijd wel weer erg goed.. Downie was de enige echte constante al die jaren ook haren
Bytes vind ik echt geweldig en staat erg hoog in mijn top 10 van favoriete albums. Zeker een aanrader wat mij betreft. Het is geen verzamelaar, maar het zijn meer tracks in verschillende samenstellingen van het Black Dog trio van destijds. Van wat ik heb begrepen zijn ze in hun Warp periode met ruzie uit elkaar gegaan, erg jammer, maar ben uiteindelijk vooral Plaid gaan volgen daarna.

Back