Yamaha usb controller CC1

cc-1.png

Een USB-controller die compatibel is met het Elgato Stream Deck systeem en een uitzonderlijke veelzijdigheid
combineert met DAW-specifieke bediening - ideaal voor alle soorten producenten die betrokken zijn bij muziekproductie,
pc-streaming, podcasts en het maken van videocontent.

• Geavanceerd geïntegreerd controllersysteem – Uitgebreide softwarebesturing die verder gaat dan DAW's
  • 12 LCD-toetsen die volledig aan te passen zijn met 4 multifunctionele knoppen
  • 100 mm aanraakgevoelige gemotoriseerde fader
  • Schaalbaar besturingssysteem – Werkt met Elgato Stream Deck-software
  • Precieze besturing voor Cubase en andere DAW's – AI-knop, transport, kanaalbediening, EQ-sectie
  • Steinberg MixKey-compatibiliteit – gepland voor een toekomstige update
  • Voetpedaalingang – Past bij de Yamaha-voetschakelaar FC5 en voetcontroller FC7 (apart te koop)
  • Verstelbare statiefbevestiging – Inclusief drievoudige hoogte-/hoekverstelling
  • Robuust, draagbaar ontwerp – Ingebouwd in een compacte behuizing
  • Meegeleverde accessoires: USB 2.0 Type-C naar Type-C-kabel (1,5 m) ×1, statief ×1, startgids ×1, veiligheidsgids ×1, Cubase AI-licentiekaart ×1, Europese inductieflyer ×1

Prijs ongeveer €375,-

Last edited by a moderator:
Als dit goed werkt met Ableton wil ik deze misschien wel kopen.
Ik ben blij dat ik nog geen streamdeck heb gekocht! !
Veel mensen denken dat dit soort apparaten puur alleen bedoelt is voor streamen wat eigenlijk gewoon onzin is !

Veel mensen denken dat dit soort apparaten puur alleen bedoelt is voor streamen wat eigenlijk gewoon onzin is !
Gebruik al jaren een Streamdeck als een soort afstandsbediening voor simpele daw controle (spelen, stoppen opnemen etc), maar ook voor andere software. Het enige waar ik hem nooit voor gebruik is streamen (want dat doe ik niet)

Lijkt me best een handig dingetje, helaas is mijn bureau al zo vol.
Ik denk dat elke muziek producer hier last van heeft!🤣

• Duimpje
Duimpjes: Nap
ik heb net die Melbourne Instr. Control gekocht en die samen met de Electraone is wel genoeg.
Maar dit ziet er leuk uit.
Zou wel tof zijn als je er bv plugins op kunt kiezen.
Hier ook geen plaats :)

Kun je met een Streamdeck met één druk op de knop een plugin inladen? (Cubase)
Ben ik ook wel benieuwd naar

Kun je met een Streamdeck met één druk op de knop een plugin inladen? (Cubase)
Gebruik zelf geen Cubase, maar voor alles dat met een shortcut of toetsencommando oid is te bedienen kan een routine of macro voor de Streamdeck worden gemaakt. Is ook een set profiles van Elgato of presetpacks als SideshowFX voor Cubase en de Streamdeck, maar geen idee of die doen wat je wil

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Hey, hier nog een tip voor de Ableton Live gebruiker, ik heb sinds een weekje een Stream Deck XL in huis gehaald (die ik dus naast de UF1 gebruik). Ik zat eerst te kutten met multi actions om plugins te laden, maar er blijkt een handigere manier voor te zijn (via een remote script):

Ableton Easy Load Plugins | Elgato Marketplace

De reden dat ik het post is omdat het script aan de repo datum te zien pas 2 weken oud is, en ik denk dus dat veel al langere gebruikers het misschien ook nog op de clumsy manier doen (met buggy multi action behavior wat blijkbaar vaak niet werkt ivm focus issues in de UI)

20260207_135127 (Large).jpg

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Back