A Work Of Art III van het gelijknamige album

phochos

Berliner School Artist
Het derde nummer van het album A Work Of Art, een nieuwe van Phochos. Met softsynths, Magix drumcomputer en masterkeyboard.

Attachments

• A Work Of Art III.mp3
    13,2 MB
Ik heb nooit iets van Mondriaan gesnopen.
Picasso, ja, duidelijk met al zijn binnenstebuiten gekeerde vrouwelijke lichaamsdelen en vlakken, maar Mondriaan?
Nix, nope, noppes, nada in 'n lada. Tweedimensionale Rubik's Cube default uitgangsposities die alleen maar leiden naar ongekende kleur interferenties?
Wie het weet mag het zeggen. Maar liever niet waar ik bij ben.
Ik laat de illusie liever heel.

Nou ja, iets dergelijks in ieder geval.
Iets beters schiet me nu even niet zo één, twee, drie te binnen.
Sorry.

De mix tussen jaren ’70 analoge synth tapijtjes en EDM werkt wel. Mooie samenhangende geluiden. Klinkt ook als een solide mix. Er zit wel een onrust in die ik deze ochtend even niet verdraag (opgestaan met hoofdpijn... meh :erm:), dus negeer deze opmerking vooral als die onrust je intentie is.

De variaties zitten nu in langzaam overvloeiende arpeggios. Ik mis hierin nog een sterk melodisch thema en breaks (zoals de beat die opeens dropt e.d.), waardoor het na een tijdje gaat vervelen. Zou je ook kunnen oplossen met wat tot-de-verbeelding-sprekende samples (gesproken tekst), zodat het een duidelijk ingekaderd thema krijgt, of iets met je eigen stem en een 70s vocoder of zo.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet, Dorian

Back