SH-MAX van Cherry Audio

Cherry Audio heeft gisteren (10-02-2026) een nieuwe plug-in uitgebracht.
Het is gebaseerd op drie Roland SH synths, de SH-5, SH-7, en SH-3A.
Prijs voor deze plug-in is $59.-

sh-max-three-themes.png

Filmpje,

Voor deze plug-in is er ook al een 100 presets pack te koop voor $9.99

Voor meer technische informatie klik hier.

Attachments

• ca-news-sh-max-release.jpg
    ca-news-sh-max-release.jpg
    63,3 KB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Oh sorry & darn it! Jullie hebben gelijk. Één van de plugins heeft een "hidden back panel" met opties. Ik heb één en ander kunnen rechttrekken en het was nu ook veel makkelijker om de patches gelijk te maken.

Hier is de verbeterde versie:

De vraag is nog steeds: Welke is Cherry Audio? De eerste of de tweede?

Bij zo'n generiek geluid is het lastig het karakter eruit te halen maar ik denk dat de 1ste de Cherry is. De tweede lijkt wat voller en levendiger te klinken, maar hij is volgens mij ook harder opgenomen dus dat vertekent ook weer.

Hieronder het antwoord welke van de twee fragmenten de Cherry Audio SEM is:

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

Nu heb ik niet het beste gehoor van het Westelijk halfrond toch hoor ik verschil tussen beide fragmenten maar ik vind ze allebei typisch "Oberheimisch" klinken. Ik vraag me af of je in een volledige mix überhaupt het verschil nog hoort. Ik waarschijnlijk niet maar iemand met een beter gehoor mogelijk wel.

Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!

Nu heb ik niet het beste gehoor van het Westelijk halfrond toch hoor ik verschil tussen beide fragmenten maar ik vind ze allebei typisch "Oberheimisch" klinken. Ik vraag me af of je in een volledige mix überhaupt het verschil nog hoort. Ik waarschijnlijk niet maar iemand met een beter gehoor mogelijk wel.
de 2e is meer 'solid', moeilijk uit te leggen maar het is alsof de bits meer aaneengeregen zijn ipv een raster waar je doorheen luistert.
Er zit ook meer pressie in, een druk wat de 1e niet heeft.

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je uit zo'n standaard sound het karakter van een synth af kunt leiden. Dat krijg je juist pas als je noten gaat stapelen, het filter tegen randjes aan gaat duwen etc. Dit voorbeeld had iedere synth kunnen zijn. De tweede klonk voor mij kwalitatief beter omdat er meer leven in de oscillators zat. Maar als het een Prophet, Virus of Prologue was geweest had ik het ook geloofd.

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je uit zo'n standaard sound het karakter van een synth af kunt leiden. Dat krijg je juist pas als je noten gaat stapelen, het filter tegen randjes aan gaat duwen etc. Dit voorbeeld had iedere synth kunnen zijn. De tweede klonk voor mij kwalitatief beter omdat er meer leven in de oscillators zat. Maar als het een Prophet, Virus of Prologue was geweest had ik het ook geloofd.
Ja ik begrijp je punt maar aan de randjes breken dingen en ik ben zelf niet geïnteresseerd in of een software emulatie hetzelfde klinkt als de hardware als ik het van de trap naar beneden laat donderen. Voor mij is juist interessant: klinken de oscillatoren, filters en envelopes hetzelfde, dat bepaalt of ik wel of niet een gelijkenis hoor met "het origineel".
Daarnaast: ik heb zelf geen oude classic hardware waarbij ik de randjes kan opzoeken en dan vergelijken met een software implementatie zoals bijvoorbeeld Starsky Carr vaak wel doet in zijn YouTube video's maar ook hij richt zich meestal op "normaal gebruik" van de synths als hij de hardware/software vergelijking doet.

Zal misschien afhangen van het soort geluiden dat je zoekt/gebruikt. Ik vind Carrs vergelijkingsvideos juist vrij slecht omdat hij dingen vergelijkt die ik meestal niet zo interessant vind en waar voor mij in elk geval niet de magie van een synth zit.

Zal misschien afhangen van het soort geluiden dat je zoekt/gebruikt. Ik vind Carrs vergelijkingsvideos juist vrij slecht omdat hij dingen vergelijkt die ik meestal niet zo interessant vind en waar voor mij in elk geval niet de magie van een synth zit.
Carr weet echt niet waar hij het over heeft.

Er is een reden waarom Tom Oberheim zijn naam op de GForce versie heeft gezet - en dat gaat niet over geld. Wat ze bij GForce maken is griezelig goed. Je hoort het niet alleen, maar als je erop speelt VOEL je dat het een muziekinstrument is. Erg knap van die Engelsen. (en ik zit in hun beta team dus ben gewoon een fan)

Cherry Audio, leuk voor het geld maar ze inspireren mij zelden.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Ik heb GForce‘s impOSCar3 en een Cherry Audio Elka-X en als je die met elkaar gaat mixen kun je er behoorlijke dikke sound uit krijgen...
En GForce geeft zijn prijzen BRUTO aan! Dus wees gewaarschuwd... Er staat 66 maar je betaald 80 euro...

Back