Attachments
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
de 2e is meer 'solid', moeilijk uit te leggen maar het is alsof de bits meer aaneengeregen zijn ipv een raster waar je doorheen luistert.Hieronder het antwoord welke van de twee fragmenten de Cherry Audio SEM is:
Word lid van Synthforum om deze tekst te zien!
Nu heb ik niet het beste gehoor van het Westelijk halfrond toch hoor ik verschil tussen beide fragmenten maar ik vind ze allebei typisch "Oberheimisch" klinken. Ik vraag me af of je in een volledige mix überhaupt het verschil nog hoort. Ik waarschijnlijk niet maar iemand met een beter gehoor mogelijk wel.
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je uit zo'n standaard sound het karakter van een synth af kunt leiden. Dat krijg je juist pas als je noten gaat stapelen, het filter tegen randjes aan gaat duwen etc. Dit voorbeeld had iedere synth kunnen zijn. De tweede klonk voor mij kwalitatief beter omdat er meer leven in de oscillators zat. Maar als het een Prophet, Virus of Prologue was geweest had ik het ook geloofd.Nu heb ik niet het beste gehoor van het Westelijk halfrond toch hoor ik verschil tussen beide fragmenten maar ik vind ze allebei typisch "Oberheimisch" klinken. Ik vraag me af of je in een volledige mix überhaupt het verschil nog hoort. Ik waarschijnlijk niet maar iemand met een beter gehoor mogelijk wel.
Ja ik begrijp je punt maar aan de randjes breken dingen en ik ben zelf niet geïnteresseerd in of een software emulatie hetzelfde klinkt als de hardware als ik het van de trap naar beneden laat donderen. Voor mij is juist interessant: klinken de oscillatoren, filters en envelopes hetzelfde, dat bepaalt of ik wel of niet een gelijkenis hoor met "het origineel".Eerlijk gezegd vind ik niet dat je uit zo'n standaard sound het karakter van een synth af kunt leiden. Dat krijg je juist pas als je noten gaat stapelen, het filter tegen randjes aan gaat duwen etc. Dit voorbeeld had iedere synth kunnen zijn. De tweede klonk voor mij kwalitatief beter omdat er meer leven in de oscillators zat. Maar als het een Prophet, Virus of Prologue was geweest had ik het ook geloofd.
Carr weet echt niet waar hij het over heeft.Zal misschien afhangen van het soort geluiden dat je zoekt/gebruikt. Ik vind Carrs vergelijkingsvideos juist vrij slecht omdat hij dingen vergelijkt die ik meestal niet zo interessant vind en waar voor mij in elk geval niet de magie van een synth zit.
Er is een reden waarom Tom Oberheim zijn naam op de GForce versie heeft gezet - en dat gaat niet over geld. Wat ze bij GForce maken is griezelig goed. Je hoort het niet alleen, maar als je erop speelt VOEL je dat het een muziekinstrument is. Erg knap van die Engelsen. (en ik zit in hun beta team dus ben gewoon een fan)Hieronder het antwoord welke van de twee fragmenten de Cherry Audio SEM is: