CV genereren (module/programma)

wavejockey

Ouwe rot
hoi,

heeft er iemand een idee hoe ik dit voor mekaar krijg/kan krijgen?

ik wil een CV ENV / golfvorm generen

die exact xxxx aantal samples lang is
lineair (rechte lijn)
-5 ->+ 5 V

bonus voor andere golven/vormen

(euro) module of programma maakt niet uit, maar niet met extensies op andere programma's ajb

Enige waar ik op kan komen is Ableton CV-tools, maar ja... da's een 'extensie' (MAX for Live): CV Tools

Enige waar ik op kan komen is Ableton CV-tools, maar ja... da's een 'extensie' (MAX for Live): CV Tools
ja, en ik gebruik ableton niet en (bijgevolg) MAX ook niet

nu , wanneer iemand dit zou kunnen programmeren in MAX (rnbo) kan ik dat porten naar mijn eurorack

Met het risico mezelf voor schut te zetten... maar.. zoek je niet "gewoon" een VCO?

Een lineair stijgende lijn, van -5 naar +5, is een zaagtand.

Je wil dat die exact x samples lang is, dus 48.000 zaagtandjes per seconde bij 48kHz (bijvoorbeeld).*

Een VCO kan dat leveren (mits die zo hoog komt). Heb je direct ook die bonus-golfvormen te pakken.

* Of er is een spraakverwarring, en je het hebt over een stukje geluid uit een sampler - en dat je CV-golf die lengte moet hebben?

Met het risico mezelf voor schut te zetten... maar.. zoek je niet "gewoon" een VCO?

Een lineair stijgende lijn, van -5 naar +5, is een zaagtand.

Je wil dat die exact x samples lang is, dus 48.000 zaagtandjes per seconde bij 48kHz (bijvoorbeeld).*

Een VCO kan dat leveren (mits die zo hoog komt). Heb je direct ook die bonus-golfvormen te pakken.

* Of er is een spraakverwarring, en je het hebt over een stukje geluid uit een sampler - en dat je CV-golf die lengte moet hebben?
ik denk dat je hiervoor niet aan de schandpaal komt,
ik heb daar ook al aan gedacht

voor die ene seconde (als voorbeeld) wil ik wel slechts 1 zaagtandje
dat geeft dus 1 hz
op voorhand weet ik hoe lang de samples zijn die ik wil moduleren
(bv 3s)

komen we dan in laag frequent terrein?

eens gegenereert , sample ik die golf en plak ik die aan die sample
-alleen, hoe krijg ik die dan bv. -5 -> +5 ?
(env.follower?)

Laatst gewijzigd:
Het oscillator output voltagebereik in Eurorack voor geluid genererende modules is normaal gezien -5v/5v ("hot" signal). Je moet offset of andere trucs toepassen om de min op 0V te krijgen of het voltagebereik te beperken en die functies zitten niet altijd op een oscillator. Voor dergelijke functionaliteit zijn natuurlijk legio modules te krijgen van goedkoop tot duur die je bij kan schakelen zoals versterkers en attenuator/verters. Digitale modules lijken handiger dan analoge door instellingsmogelijkheden en precisie.

Alles onder 16Hz is laagfrequent want dat horen mensen niet meer. Er zijn echter genoeg oscillatoren die je in lowspeed/LFO en highspeed/VCO kunt zetten. Er zijn er te krijgen met enorme bereiken, van onder 1hz tot 40khz bijvoorbeeld. Zou je nou altijd onder de ikzegmaarwat 20Hz blijven met die timing zou ik naar LFO modules kijken, want dan heb je audiorate niet echt nodig en veel van die modules bieden meer controle over de output qua voltages, waveform, offset en range. Ook kunnen ze langzamer (tot uren per trilling) dan de meeste audio gerichte oscillators en bieden ze in veel gevallen meerdere golfvormen.

Just my 2 cents :)

Back