Imaginando VS2 Visual Synthesizer

Tom 32

Gepokt en gemazeld
Ik ben al tijden gefascineerd door zaken waarmee je je tracks visueel aantrekkelijker kunt maken.
In mijn zoektocht langs de diverse software mogelijkheden heb ik recent Imaginando VS2 aangeschaft.

Met dit topic hoop ik ervaringen en creaties met andere gebruikers uit te wisselen, maar dat mag wat mij betreft breder zijn dan alleen VS2.
De kern is wat mij betreft het creëeren van interessante visuals, het proces en de 'tools' die daarvoor zijn gebruikt.

Scherm­afbeelding 2026-03-02 om 10.10.45.png

Ik heb er verder niets mee, maar vindt alles eigenlijk wel interessant. Ik zie midi-learn en LFO's en EG's, kun je die dan ook via een extern midi-spoor triggeren zodat je gewoon je DAW automation kan kopiëren en alles in sync met je muziek is?

Ik zie midi-learn en LFO's en EG's, kun je die dan ook via een extern midi-spoor triggeren zodat je gewoon je DAW automation kan kopiëren en alles in sync met je muziek is?

Je kunt hem zowel standalone en als plugin in je DAW gebruiken. Je kunt per videokanaal bepalen welke midi kanalen actief zijn.
De envelopes worden met Midi getriggerd en de LFO's kun je syncen met b.v. de klok van je DAW.

Ik heb ook altijd veel interesse gehad in het maken van "visuele begeleiding" bij mijn muziek en heb daarvoor Magic (https://magicmusicvisuals.com/) aangeschaft, niet duur. Waarschijnlijk ben je het wel tegengekomen bij je zoektocht. Op vrij eenvoudige wijze kan je visuele objecten (en dat zijn er een hele boel!) laten reageren op zowel de audio file van je muziek als op (geseleceerde) midi tracks. Met name de GLSLShader geeft al direct mooie resultaten. De mogelijkheden zijn trouwens eindeloos, waardoor het maken van keuze weer een probleem is :D en ik daarom? (nog steeds) niet een concreet resultaat heb. Maar jouw draadje is wel aanleiding om er weer eens in te duiken!

Waarschijnlijk ben je het wel tegengekomen bij je zoektocht.

Ik ben de nodige dingen tegengekomen, maar deze herinner ik me niet.
Touchdesigner vond ik wel interessant, maar de leercurve leek me nogal stijl en daar heb ik op dit punt in mijn leven even geen plek voor.

Het voordeel van VS2 leek mij een relatief eenvoudige interface met de mogelijkheid tot indrukwekkende resultaten en daarin stelt hij tot nu toe niet teleur.
Bovendien kun je met GLSL shaders maken en/of aanpassen, mocht je dat willen.
Daar ben ik nog lang niet aan toe, maar het biedt voorlopig genoeg mogelijkheden om in deze materie te groeien.

Ik ben de nodige dingen tegengekomen, maar deze herinner ik me niet.
Touchdesigner vond ik wel interessant, maar de leercurve leek me nogal stijl en daar heb ik op dit punt in mijn leven even geen plek voor.

Het voordeel van VS2 leek mij een relatief eenvoudige interface met de mogelijkheid tot indrukwekkende resultaten en daarin stelt hij tot nu toe niet teleur.
Bovendien kun je met GLSL shaders maken en/of aanpassen, mocht je dat willen.
Daar ben ik nog lang niet aan toe, maar het biedt voorlopig genoeg mogelijkheden om in deze materie te groeien.
Ik heb mij ook even verdiept in Touchdesigner, maar idd (te) stijle leercurve en vrij duur in aanschaf. Ik zal ook eens kijken naar VS2.

Back