Hybride mixer voor 1 mic, 1 Hi-Z en veel stereo line inputs?

Jazzuci

Ingeburgerd
Ik vraag me steeds af of er al een hybride mixer (mixer/audio-interface) is voor de elektronische muzikant die niet meer nodig heeft dan 1 microfoon-ingang en 1 gitaar-ingang, maar wel een heleboel stereo line inputs.

Er zijn vooral mixers met een heleboel microfoon-ingangen en zinloze sd-card recorders.
Heb nu een PreSonus Ar8 usb. Goed ding, maar met een hoop overbodige features die niet nodig zijn als het ding aan een DAW hangt om alles zo snel mogelijk in the box the stoppen.

Wat gebruiken jullie? Is er een apparaat dat ik over het hoofd zie?

Laatst gewijzigd:
Ja hoor, al een tijdje. Zoom L-6 Max is de meest voordehand liggende. En anders moet je naar een AD/DA interface gaan kijken maar die komen met snake kabels en kosten ook minimaal €2000 euro, zijn vooral bedoeld voor studio's waarbij de pre-amps in een grote analoge console zitten of outboard.

Voor de synthy mensen heb je ook de 1010 Bluebox of die TX-6 van Teenage Engineering. Ik heb zelf voor het allerkleinste budget 16 ingangen door een combinatie van de Behringer 1820 en de 8200 ADAT interface, ben je ook voor €250 klaar. Wat je je wel kan afvragen is of je daadwerkelijk al je synths ooit wel tegelijkertijd opneemt, dan heeft dat ook wel echt meerwaarde.

Ik zou dan zeggen kijk naar de Arturia 16 Rig (niet echt een mixer) maar kan wel met een midi control surface worden bediend.

Motu 16A is ook een optie en heeft tevens DSP aan boord, mocht je dan alsnog preams nodig hebben kan je altijd uitbreiden via ADAT en zou ik zeggen: Audient Evo SP8 voor de mic pre's en Gitaar ingang en heb je tevens auto-gain.

Anders is een RME met Ferrofish nog een optie, maar dan ga je al richting de €3K.

Mixers met combo-ingangen volstaan ook, dan heb je de keuze of je een XLR of Jack kabel gebruikt bijvoorbeeld de Yamaha MGX16.

Kijk maar of je iets aan deze info hebt.

Wat is je budget?
Moet het nieuw zijn of mag 2e hands ook?
Hoeveel line ingangen wil je hebben?

Ik stond vorige maand voor hetzelfde dilemma. Ik had de keuze tussen de

Motu 828. Goeie prijs kwaliteit verhouding. Maar ik zag veel reviews van de vorige versie die kapot zijn gegaan en voorheen heb ik een ultralite mk3 gehad waar niks mis mee was maar die na een os update niet meer ondersteund werd omdat het firewire was. En dat vind ik toch zonde voor iets wat meer dan 1000€ kost

Arturia audiofuse 16.
Zag er goed uit maar voor die prijs kon ik 2e hands ook een RME kopen waarvan de drivers sowieso enorm lang ondersteund worden, die ook een digitale patchbay en mixer en een 30 kanaals digitale recorder is.

Dus ben ik voor een 2e hands UFX2 gegaan. 12 inputs zijn voor mij atm genoeg. Ik ga hem nog uitbreiden met een ferrofish pulse 16 maar dan moet ik die eerst voor een goede prijs tegenkomen zoveel I/O heb ik niet nodig.

En dan is er ook nog focusrite die relatief goedkoop veel opties bieden in hun interfaces.

Laatst gewijzigd:
AudioFuse 16-rig gebruiker hier. Deze interface klinkt echt onwijs goed en met 16 inputs ben je zeer flexibel! Ik had hiervoor zo'n Yamaha mixertje met 12 inputs die ik ook gebruikte als audio interface maar dat klinkt toch echt heeeel anders (slechter) dan die AudioFuse...

Ja hoor, al een tijdje. Zoom L-6 Max is de meest voordehand liggende. En anders moet je naar een AD/DA interface gaan kijken maar die komen met snake kabels en kosten ook minimaal €2000 euro, zijn vooral bedoeld voor studio's waarbij de pre-amps in een grote analoge console zitten of outboard.

Voor de synthy mensen heb je ook de 1010 Bluebox of die TX-6 van Teenage Engineering. Ik heb zelf voor het allerkleinste budget 16 ingangen door een combinatie van de Behringer 1820 en de 8200 ADAT interface, ben je ook voor €250 klaar. Wat je je wel kan afvragen is of je daadwerkelijk al je synths ooit wel tegelijkertijd opneemt, dan heeft dat ook wel echt meerwaarde.
Klopt. Dat doe ik nooit inderdaad. Maar het is wel lekker als alles is ingeplugd, zodat je lekker makkelijk kan schakelen.

Klopt. Dat doe ik nooit inderdaad. Maar het is wel lekker als alles is ingeplugd, zodat je lekker makkelijk kan schakelen.
Dan vind ik zelf een submixer makkelijker, dan is het gewoon schuifje open en dicht.

Back